Philip Morris România & Bulgaria a anunţat că Peter Imre, care ocupa funcţia de director corporate affairs al producătorului de ţigări, şi-a închieat mandatul, atribuţiile fiind preluate temporar de către directorul general al companiei, Roman Yazbeck.

„Peter Imre şi-a încheiat mandatul în cadrul Philip Morris şi a decis să urmeze alte oportunităţi de carieră în afara companiei. Roman Yazbeck, directorul general România & Bulgaria va ocupa şi funcţia de director corporate affairs interimar şi va reprezenta compania în relaţia cu mass media şi alţi parteneri externi”, se arată într-un comunicat al Philip Morris.

UPDATE: Imre a pendulat printre controverse

Imre şi-a început cariera în Philip Morris în 1987, în cadrul filialei grupului american din Ungaria, pentru ca, în perioada 1990 – 1994 să ocupe funcţia de consultant al Philip Morris România. Până în 1997, el a ocupat mai multe funcţii în cadrul companiei Kraft România, controaltă de Altria, grup care deţine şi Philip Morris.

Imre a fost numit în 1997 director corporate affairs al filialei din România a producătorului de ţigări, iar din 2006 a ocupat aceeaşi funcţie şi pentru divizia Philip Morris din Bulgaria.

Deşi a fost doar director corporate affairs, Imre a fost intens mediatizat, ca urmare a relaţiilor sale apropiate cu fostul premier Călin Popescu Tăriceanu sau legăturilor pe care le-a avut cu mai multe vedete.

Totodată, Imre a fost acuzat în presă de favorizarea unor persoane apropiate în relaţia cu Philip Morris. Radu Preda a scris într-un editorial critic la adresa lui Imre, apărut în Săptămâna Financiară la 9 octombrie, despre un astfel de caz.

„Câtă vreme ziarele se ocupă de amantlâcurile sale, reale, imaginare sau pur şi simplu calomnioase, nu prezintă interes pentru noi. Când însă în aceleaşi tabloide apar informaţii despre obiceiuri româneşti implementate de Peter Imre în cadrul multinaţionalei al cărei angajat este, lucrurile capătă brusc o altă perspectivă. Favorizarea companiilor unor prieteni în dauna procedurilor de achiziţii ale companiei poate fi o practică sănătoasă pentru buzunarul propriu (poate aşa se explică nivelul său de trai), dar dăunătoare sănătăţii companiei, aşa cum tutunul comercializat de aceasta dăunează sănătăţii consumatorilor”, afirmă Preda în editorialul său.

UPDATE 2: Se va ocupa de propriile afaceri

Contactat de Mediafax, Imre a declarat joi că nu intenţionează să mai lucreze pentru o altă companie şi se va ocupa de afacerile pe care le derulează în imobiliare şi pe piaţa de capital.

„Nu intenţionez să lucrez pentru o altă companie. Mă voi ocupa de afacerile mele. Am investiţii pe piaţa de capital şi câteva imobiliare”, a declarat Imre.

Philip Morris, în top 3 pe piaţa ţigărilor

Philip Morris este unul dintre principalii jucători de pe piaţa tutunului din România, alături de British American Tobacco şi Japan Tobacco International. Compania produce brandurile Marlboro, L&M, Parliament, Chesterfield şi Virginia Slims.

Producătorul de ţigări, controlat de grupul American Philip Morris, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,26 de miliarde de lei (615 milioane de euro), în creştere cu 26% faţă de anul precedent,  în special ca urmare a creşterii accizei. Totodată, profitul net a crescut cu 29% la 103 milioane de euro.

Grupul american a investit aproximativ 200 de milioane de euro până în prezent în România, inclusiv într-o unitate de producţie.  Situată în apropiere de Bucureşti, fabrica livrează la export peste jumătate din producţi în Europa.