"La CEC Bank am restructurat 15% din portofoliul de credite, dintre cele care puteau fi categorisite ca şi credite neperformante. 25% dintre cei cu credite restructurate nu au reuşit să se ţină de noul grafic de plată. În termeni medicali, am luat toate măsurile, am făcut şi respiraţie artificială, dar omul nu mai dă semne de viaţă. Trebuie să vedem însă şi partea plină – 75% au ajuns să facă plăţile la zi", a spus Gheţea.

Preşedintele CEC a menţionat că soluţia cea mai bună în cazul clienţilor aflaţi în dificultate a fost colaborarea cu banca şi găsirea, împreună, a unei soluţii de restructurare a creditului.

Gheţea a mai spus că băncile îşi asumă şi riscurile de a face pierderi şi a face cheltuieli din provizioane, dar ar fi total abuziv ca problema să fie abordată la modul – "hai să ştergem datoriile, banca să intre în faliment şi să se apeleze la Fondul de Garantare pentru despăgubirea celor care au depozite".