Intreprinzatorii romani stiu ca buna pregatire si banii nu sunt singurii factori care garanteaza succesul lor in afaceri. In spatele acestora stau consilierii personali, specialistii in diferite domenii, dar mai ales instrumentele care le faciliteaza munca si comunicarea cu ceilalti.

Agenda personala, calculatorul, telefonul sunt “uneltele” folosite de fiecare om de afaceri din Romania in organizarea, supravegherea si controlul asupra afacerilor de zi cu zi. In fiecare an, acestia cheltuiesc intre 100 si 200 de milioane de lei pentru cumpararea instrumentelor de lucru. “Investesc pe an in jurul a 4-5.000 de euro in obiecte care-mi sunt de folos in afaceri. Ultimul lucru achizitionat a fost o agenda, un Palm de 800 de euro”, a spus Adriean Videanu, om de afaceri prezent in topul celor mai bogati oameni din Romania. De altfel, agenda electronica este si instrumentul de baza folosit in afacerile sale. “Punctualitatea este lucrul cel mai de pret pentru mine. In agenda am planificate toate intalnirile si toate celelalte lucruri importante pe care trebuie sa le fac in fiecare zi”, a spus Videanu.

Telefonul mobil si calculatorul portabil se afla in topul obiectelor cel mai des utilizate de catre oamenii de afaceri. Acestea doua depasesc in influenta orice alta unealta moderna. Sumele investite in telefoanele mobile se ridica la 25 de milioane de lei. “Telefonul este un obiect de care nu ma pot lipsi in afaceri. Pretul la care l-am achizitionat este de 400 de euro”, a spus Adriean Videanu.

Daca odata era un instrument de lucru rezervat celor initiati si specialistilor, astazi, calculatorul personal, si mai ales cel portabil, a devenit o necesitate in viata unui intreprinzator. “Principalul obiect folosit in afacerile mele este mobilul, dar si laptop-ul este foarte important. Ultimul calculator portabil achizitionat a costat peste 2.000 de euro, in jurul a 72 de milioane in lei”, a spus Viorel Micula, directorul European Drinks. PC-urile sunt tot atat de utilizate de afaceristi ca si calculatoarele portabile. Acestea si telefoanele fixe sunt aparatele de birou cele mai familiare oamenilor de afaceri, dar si cel mai des injurate. Spre deosebire de aparatele de fax, de imprimanta si copiatoare, computerele nu fac numai un singur lucru, ci sunt implicate in aproape orice activitate desfasurata la birou. “Cand sunt la birou, folosesc calculatorul si telefoanele, mobil si fix. In afara biroului, am tot timpul cu mine un calculator de poseta, stampila si telefon”, a spus Elena Cremenescu, directorul Elmiplant.

La toate acestea se adauga instrumentele care faciliteaza comunicarea – faxul, imprimanta, e-mailul – si cele care se gasesc in mod obisnuit in birourile oamenilor de afaceri din Romania – pixuri, capsatoare, perforatoare, suporturi dosare, dosare, mape pe categorii de probleme.

O unealta importanta in afaceri o constituie si cartile de specialitate. “Alte obiecte care sunt pe biroul meu si care ma ajuta sunt cartile de management, marketing, revistele de economie, ziarele, studiile de piata, care ma tin la curent cu tot ce se intampla si cu ce se schimba in domeniul afacerilor”, a spus Viorel Micula.

In ceea ce priveste modalitatea de achizitionare a instrumentelor de lucru, oamenii de afaceri, in general, apeleaza la departamentele de IT sau la directorii comerciali. Acestia prefera sa cumpere de la firmele mari, direct importatoare, pentru ca oferta lor este mai larga, iar produsele, de o buna calitate. Sunt insa si intreprinzatori de pe piata romaneasca ce se implica in mod direct in selectarea si cumpararea obiectelor necesare activitatii lor. “Numai dupa ce fac o comparatie de oferta, intre cel putin trei furnizori, apelez la consultanta tehnica de la furnizori, terti si la materiale de specialitate; cand este cazul, achizitionez obiectele care imi trebuie. De regula, oferta de astfel de produse de pe piata din Romania este buna, firmele fiind destul de competitive”, a spus Paraschiv Colibasanu, directorul firmei Ferinvest T+S.

Multe dintre birourile oamenilor de afaceri contin si unelte mai putin comune. De regula, scopul acestora este de a oferi o cale de relaxare intreprinzatorilor. “Ca obiecte iesite din comun, am in birou CD-uri cu muzica clasica pentru deconectare si linistire. Pentru a ne linisti, folosim un glob pamantesc”, a spus Colibasanu. Unii se multumesc doar cu “o carafa mare cu apa plata cu lamaie”, a spus Elena Cremenescu, directorul Elmiplant.

Cu toate ca aceste instrumente de lucru le faciliteaza munca tuturor oamenilor de afaceri, majoritatea acestora spun ca in foarte multe cazuri se bazeaza mai putin pe obiecte si mai mult pe oameni. Consilierii, asistentii, specialistii in diferite domenii fac parte din resursele de baza ale unui om de afaceri. “Cred ca, inainte de toate, cel mai important lucru in afaceri este stimularea resurselor umane, iar aceasta investitie in resursa umana ar trebui dublata de obiectivul principal in afaceri: calitatea”, a spus Adriean Videanu.

Agenda in afacerile familiei Colibasanu

Obiecte cel mai des folosite: computerul, telefonul, agenda

Obiect iesit din comun: CD muzica clasica pentru deconectare si destresare

Mod de achizitie: din magazinele din Romania, dupa ce s-a facut o comparatie de oferta intre cel putin trei furnizori

O parte extrem de importanta a “obiectelor” – materiale publicate: carti de specialitate actualizate in domeniul afacerilor si dreptului comercial; presa din domeniu

Ultimul obiect achizitionat: linie HP

Urmatoarele obiecte de cumparat: consumabile

Obiecte folosite in mod curent

Agenda electronica:

11 – 18.000.000 ROL, 1.800 RON

Calculator:

7.500.000 – 26.000.000 ROL, 2.600 RON

Calculator portabil:

46 – 82.000.000 ROL, 8.200 RON

Telefon mobil:

10 – 23.000.000 ROL, 2.300 RON

Imprimante, faxuri si copiatoare:

1.800.000 – 6.700.000 ROL, 180-670 RON

Imprimanta, scanner, calculator:

5 – 10.000.000 ROL, 1.000 RON

Consumabile (mape, dosare, suporturi dosare, hartie):

150.000 – 450.000 ROL, 15-45 RON

Perforator, capsator, pixuri:

70.000 – 350.000 ROL, 7-35 RON

Carti de specialitate:

350.000 – 2.400.000 ROL, 35-240 RON



Instrumente folosite in afacerea Elmiplant

Uneltele cele mai importante: telefon fix si mobil, PC, fix, mobil, pixuri multe, capsator, perforator, suporturi dosare, dosare, mape pe categorii de probleme

Investitii in birotica pe intreaga firma, aproximativ 1.500 RON pe luna.

Modalitate de achizitionare – directorul comercial aduna necesarul pe departamente si face comanda telefonic sau prin e-mail la firmele furnizoare cu care Elmiplant lucreaza in mod curent
Ultima achizitie: laptop de aproximativ 1.600 euro.

“Unelte” iesite din comun

Elena Cremenescu (Elmiplant): “O carafa mare cu apa plata cu lamaie e obiectul care nu lipseste de pe biroul meu”; Paraschiv Colibasanu (Ferinvest T+S): “Un glob pamantesc si un CD cu muzica clasica pentru deconectare si linistire”; Viorel Micula (European Drinks): “Nu folosesc obiecte inedite, ci lucruri pe care le utilizeaza toata lumea”; Adriean Videanu (Titan Mar): “Gasesc ca investitia cea mai importanta nu trebuie facuta in obiecte, ci in resursele umane si in stimularea lor”.




Intreprinzatorii romani stiu ca buna pregatire si banii nu sunt singurii factori care garanteaza succesul lor in afaceri. In spatele acestora stau consilierii personali, specialistii in diferite domenii, dar mai ales instrumentele care le faciliteaza munca si comunicarea cu ceilalti.

Agenda personala, calculatorul, telefonul sunt “uneltele” folosite de fiecare om de afaceri din Romania in organizarea, supravegherea si controlul asupra afacerilor de zi cu zi. In fiecare an, acestia cheltuiesc intre 100 si 200 de milioane de lei pentru cumpararea instrumentelor de lucru. “Investesc pe an in jurul a 4-5.000 de euro in obiecte care-mi sunt de folos in afaceri. Ultimul lucru achizitionat a fost o agenda, un Palm de 800 de euro”, a spus Adriean Videanu, om de afaceri prezent in topul celor mai bogati oameni din Romania. De altfel, agenda electronica este si instrumentul de baza folosit in afacerile sale. “Punctualitatea este lucrul cel mai de pret pentru mine. In agenda am planificate toate intalnirile si toate celelalte lucruri importante pe care trebuie sa le fac in fiecare zi”, a spus Videanu.

Telefonul mobil si calculatorul portabil se afla in topul obiectelor cel mai des utilizate de catre oamenii de afaceri. Acestea doua depasesc in influenta orice alta unealta moderna. Sumele investite in telefoanele mobile se ridica la 25 de milioane de lei. “Telefonul este un obiect de care nu ma pot lipsi in afaceri. Pretul la care l-am achizitionat este de 400 de euro”, a spus Adriean Videanu.

Daca odata era un instrument de lucru rezervat celor initiati si specialistilor, astazi, calculatorul personal, si mai ales cel portabil, a devenit o necesitate in viata unui intreprinzator. “Principalul obiect folosit in afacerile mele este mobilul, dar si laptop-ul este foarte important. Ultimul calculator portabil achizitionat a costat peste 2.000 de euro, in jurul a 72 de milioane in lei”, a spus Viorel Micula, directorul European Drinks. PC-urile sunt tot atat de utilizate de afaceristi ca si calculatoarele portabile. Acestea si telefoanele fixe sunt aparatele de birou cele mai familiare oamenilor de afaceri, dar si cel mai des injurate. Spre deosebire de aparatele de fax, de imprimanta si copiatoare, computerele nu fac numai un singur lucru, ci sunt implicate in aproape orice activitate desfasurata la birou. “Cand sunt la birou, folosesc calculatorul si telefoanele, mobil si fix. In afara biroului, am tot timpul cu mine un calculator de poseta, stampila si telefon”, a spus Elena Cremenescu, directorul Elmiplant.

La toate acestea se adauga instrumentele care faciliteaza comunicarea – faxul, imprimanta, e-mailul – si cele care se gasesc in mod obisnuit in birourile oamenilor de afaceri din Romania – pixuri, capsatoare, perforatoare, suporturi dosare, dosare, mape pe categorii de probleme.
O unealta importanta in afaceri o constituie si cartile de specialitate. “Alte obiecte care sunt pe biroul meu si care ma ajuta sunt cartile de management, marketing, revistele de economie, ziarele, studiile de piata, care ma tin la curent cu tot ce se intampla si cu ce se schimba in domeniul afacerilor”, a spus Viorel Micula.

In ceea ce priveste modalitatea de achizitionare a instrumentelor de lucru, oamenii de afaceri, in general, apeleaza la departamentele de IT sau la directorii comerciali. Acestia prefera sa cumpere de la firmele mari, direct importatoare, pentru ca oferta lor este mai larga, iar produsele, de o buna calitate. Sunt insa si intreprinzatori de pe piata romaneasca ce se implica in mod direct in selectarea si cumpararea obiectelor necesare activitatii lor. “Numai dupa ce fac o comparatie de oferta, intre cel putin trei furnizori, apelez la consultanta tehnica de la furnizori, terti si la materiale de specialitate; cand este cazul, achizitionez obiectele care imi trebuie. De regula, oferta de astfel de produse de pe piata din Romania este buna, firmele fiind destul de competitive”, a spus Paraschiv Colibasanu, directorul firmei Ferinvest T+S.

Multe dintre birourile oamenilor de afaceri contin si unelte mai putin comune. De regula, scopul acestora este de a oferi o cale de relaxare intreprinzatorilor. “Ca obiecte iesite din comun, am in birou CD-uri cu muzica clasica pentru deconectare si linistire. Pentru a ne linisti, folosim un glob pamantesc”, a spus Colibasanu. Unii se multumesc doar cu “o carafa mare cu apa plata cu lamaie”, a spus Elena Cremenescu, directorul Elmiplant.

Cu toate ca aceste instrumente de lucru le faciliteaza munca tuturor oamenilor de afaceri, majoritatea acestora spun ca in foarte multe cazuri se bazeaza mai putin pe obiecte si mai mult pe oameni. Consilierii, asistentii, specialistii in diferite domenii fac parte din resursele de baza ale unui om de afaceri. “Cred ca, inainte de toate, cel mai important lucru in afaceri este stimularea resurselor umane, iar aceasta investitie in resursa umana ar trebui dublata de obiectivul principal in afaceri: calitatea”, a spus Adriean Videanu.

“Obiectele aflate in biroul meu si care ma ajuta in afaceri sunt, printre altele, cartile de management, marketing, reviste de specialitate, ziare si studii de piata, care ma tin la curent cu tot ce se intampla si cu ce se schimba in domeniul afacerilor.”


Viorel Micula