Promovarea soiurilor locale drept etalon de calitate asigură producătorilor un loc privilegiat pe piaţă – fructele lor reprezintă prima alegere a consumatorilor şi sînt preferate chiar dacă sînt un pic mai scumpe decât unele asemănătoare dar de altă origine. Puterea brand-ului aduce astfel şi vânzări şi preţuri mai mari. Uneori acest lucru ucide chiar alte culturi locale cu un succes de piaţă mai mică susţinând dezvoltarea unei culturi dominante sau a unei mono-culturi. Pe piaţă lucrurile merg cum s-ar spune pe încredere: consumatorul care cumpără un produs etichetat ca mere de X sau pepeni de Y se aşteaptă ca fructele să fi fost cultivate chiar în localităţile sau în regiunile indicate. Evident el are puţine mijloace de a verifica onestitatea declaraţiei de origine a produsului.

Deşi deţinută de Vito Mancini, purtătorul unui nume italan, Redbelly Citrus este o companie australiană cu sediul principal în Griffith, New South Wales, producătoare de portocale roşii – fructe care vor deveni materie primă pentru producătorii de suc de portocale roşii din Sicilia.