Potrivit companiei, acționarii sunt persoane fizice, cu zeci de ani experiență în aviație. Deocamdată Airline Management Solutions nu are licență de zbor activă pe România și nu-i este permis transferul licenței Blue Air. Este de așteptat ca în următoarele zece zile, noua companie să primească licența de zbor. Până atunci, zborurile vor fi operate sub licență Blue Air.
Compania plătește cash 9 milioane de lei (puțin peste 2 milioane de euro), din care 6 milioane de lei au fost achitate în avans, reprezentând plăți urgente. Suma reprezintă contravaloarea brandului, operațiunilor și bazei de date de pasageri. Transferul acestora va avea loc în maximum 30 de zile. Tranzacția nu include activele imobiliare ale companiei.
Potrivit Casei de Insolvență Transilvania, noul proprietar va plăti garanții bancare suplimentare de 5.000.000 eur pentru eliberarea cash-ului colateral.
Alte 28 de milioane de euro reprezintă suma pentru obligațiile ulterioare, mai exact pentru asigurarea curselor pentru cei care deja și-au luat bilete de avion la operatorul low cost.
Compania româno-belgiană a preluat și datoriile de 262 de milioane de lei ale Blue Air. Mai exact, Romstrade avea credite către terți, contractate pentru operatorul aerian, în valoare de 262 de milioane de lei. Prin preluarea acestor credite de către Airline Management Solution, Romstrade – aflată în insolvență – scapă de acestea, iar creditorii au șanse să-și recupereze cu 10%mai mulți bani decât dacă tranzacția nu ar fi avut loc, după cum au declarat reprezentanții Casei de Insolvență Transilvania.Aceștia nu au dorit să menționeze care era procentul estimat pentru recuperare, în varianta inițială.
Surse din industrie susțin că în spatele companiei desemnată câștigătoare se află tot Nelu Iordache. Potrivit Registrului Comerțului, cei patru acționari români sunt oameni apropiați Blue Air, aflându-se în funcții cheie în cadrul companiei.
Blue Air operează în prezent zboruri cu 8 aeronave Boeing, toate în leasing. Anul trecut, compania a transportat 1,5 milioane de pasageri, iar potrivit Ministerului de Finante, în 2011, cifra de afaceri a Blue Air a fost de 135,8 milioane de euro, compania înregistrând și pierdere de 1,14 milioane de euro.
Acționarul principal al Blue Air era Romstrade, aceasta din urmă aflându-se în insolvență încă de la finalul anului trecut.
Casa de Insolvență Transilvania, în acord cu creditorii și investitorii interesați de Blue Air, a accelerat licitația pentru compania aviatică pentru a putea conferi companiei o stabilitate ridicată. S-a decis vânzarea business-ului Blue Air pentru a consolida poziția companiei pe piața din România, cât și pe piața europeană, și pentru a putea îmbunătăți calitatea serviciilor de transport aerian oferite pasagerilor. Casa de Insolvență Transilvania a fost coordonatorul echipei de negociere încă de la demararea procesului.
Anunțul de scoatere la vânzare a companiei Blue Air a fost făcut pe 11 aprilie 2013. Într-o primă etapă a procedurii de vânzare, echipa de negociere coordonată de Casa de Insolvență Transilvania a atras 12 investitori interesați. Dintre scrisorile de intentie  depuse, 9 au fost considerate eligibile. În urma procesului de evaluare și analiză a ofertelor depuse, în cursa pentru Blue Air au mai rămas 3 investitori. Dintre acestia doar unul a depus garantia solicitata de catre Comisia de vanzare. Oferta depusă de Airline Management Solutions SRL a îndeplinit soluțiile solicitate și a fost declarată câștigătoare, urmând a fi validată de acționarii și creditorii companiei.
Compania aviatică Blue Air nu se află în nicio procedură judiciară și își desfășoară activitatea în condiții normale, conform orarului de zbor, fără ca pasagerii să fie afectați în vreun fel de procesul de vânzare.
Citește și În picaj: Tarom, Blue Air și Carpatair au șanse minime de supraviețuire