"Am purtat prima pereche de pantofi Musette la un eveniment, în decembrie anul trecut, şi mi s-au părut foarte comozi.  Am fost curioasă să aflu mai multe despre brand şi să-i cunosc pe proprietari, mai ales că eram în căutarea unui producător pentru colecţia mea de bascheţi”, povesteşte fosta jucătoare de tenis, câştigătoare a turneului de la Wimbledon în 2013, cum a ajuns să colaboreze cu producătorul român.

(Marion Bartoli)

Colecţia capsulă “Premier Envol” cuprinde 19 modele de sneakers de lux – atât pentru femei, cât si pentru bărbaţi – şi, deocamdată, este disponibilă doar în magazinele Musette din stăinătate; preţurile la raft sunt cuprinse între 299 şi 590 de euro.

“Nu e un produs ieftin … încă nu ştim dacă vom vinde această marcă şi în magazinele din România”,  precizează Cristina Bâtlan, coproprietar şi director de creaţie al Musette, cu completarea că “este o linie exclusivistă, la realizarea careia s-au folosit cele mai avangardiste tehnologii de producţie.  Am trasformat practic o parte dintre modelele desenate de echipa ei (Marion Bartoli – n.r.) de designeri împreună cu ea, intervenind cu multă manufactură – suprafeţe laminate sau pictate artizanal, plachete metalice şi accesorii (cristale Swarovski, mărgele sau ţinte) aplicate sau brodate manual -, astfel încât a ieşit un pantof sport nu doar comod, ci şi foarte fashion“.

Colecţia, lansată oficial săptămâna aceasta, în magazinul Musette din inima cartierului parizian Marais, în prezenţa a zeci de sportivi, vedete din  showbiz, jurnalişti internaţionali şi editori de modă,  a fost realizată în mai puţin de o lună.

“Înainte să ajungă la noi, Marion Bartoli a încercat proiectul acesta cu producători din Franţa şi Italia, care nu au reuşit să-l ducă la bun sfârşit. Ea îşi dorea lansarea colecţiei în timpul Roland Garros-ului şi ne-a provocat. Totul s-a întamplat în mai puţin de o lună, în care 18 oameni am lucrat non-stop”, mărturiseşte Cristina Bâtlan.

Strict business, după ce buyerii unora dintre cele mai mari department-store-uri, precum Barneys, Bergdorf Goodman, Lafayette  sau  Printemps, s-au arătat interesaţi să plaseze comenzi, directorul de creaţie al Musette crede ca “acest brand va fi prezent, în mai puţin de un an, în toate magazinele din lume.  Pentru că noi răspundem de partea de distribuţie a acestei colecţii, deja am rezervat o producţie de 200 de perechi pe zi”.

Musette produce în două fabrici proprii – una de genţi şi accesorii, în Bucureşti, şi cealaltă de pantofi, la Huşi.

Businessul Musette de azi e dublu faţă de cel din 2009: peste 400 de oameni, o cifră de afaceri de 47,6 mil. lei (echivalentul a circa 10,6 mil. euro) în 2013, cu 22% mai mare decât în 2012, un profit operaţional de 9,4 mil. lei, şi 28 de magazine în România şi în alte şapte ţări (Franţa – 1 magazin, Bulgaria – 2, Israel- 2, Liban – 1, Austria -1, Mongolia – 1, SUA – în relocare; piaţa externă a ajuns la o contribuţie de circa 15% din cifra de afaceri). Compania continuă dezvoltarea afacerii peste graniţe şi în 2014, prin deschiderea unor magazine în Germania (München sau Berlin) şi Anglia (Londra).