‘Faţă de ediţia din 2012, nu au fost deosebiri foarte mari din punct de vedere al traficului, al publicului interesat de cumpărarea vacanţelor din târg. Publicul a arătat, însă, un interes crescut pentru circuitele de lux, pentru ofertele premium, în destinaţii exotice, ceea ce arată că a fost un apetit sporit pentru calitate şi confort. Zonele cele mai atractive pentru turiştii care caută destinaţii exotice sunt Thailanda, Malaezia, Singapore, Kenya – sejur cu safari, charter-ul pentru Mauritius cu plecare din Bucureşti, pentru prima dată oferit în România, Republica Dominicană, Insulele Seychelles’, a arătat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Lucia Morariu.
Pe de altă parte, interesul ţărilor care au venit cu standuri proprii a fost să încheie parteneriate cât mai multe cu agenţiile din România. ‘Am remarcat un interes sporit din partea reprezentanţilor Ungariei, Bulgariei, Greciei, ţară care, de altfel, a crescut ca vânzări în România cu 40% în 2013 faţă de 2012, la fel ca şi Bulgaria care a crescut cu 10%’, a mai spus preşedintele ANAT.
Pentru petrecerea Sărbătorilor de iarnă, destinaţiile preferate de români sunt Ardealul şi Banatul.
ANAT a participat cu un număr de 55 de agenţii membre la Târgul de Turism al României, care s-a desfăşurat la Romexpo, în perioada 14 – 17 noiembrie.
La eveniment au participat peste 200 de firme din România, Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Moldova, Slovacia, Polonia, Turcia şi Ungaria.

Sursa: Agerpres