Astfel,  în cursa pentru  pentru CFR Marfă a rămas doar Grup Feroviar Român, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica.

UPDATE
Reprezentanţii Grup Feroviar Român au confirmat pentru Capital că au depus toate documentele solicitate de Comisia de privatizare până la termenul limită.

Grup Feroviar Român, companie deţinută de Gruia Stoica şi Vasile Didilă, este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

"Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziţionarea pachetului majoritar al CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate", se  arată într-un comunicat al companiei, citat de mediafax.ro.

Compania precizează că a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate. "Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potenţialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalităţii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaştere a situaţiei CFR Marfă", se spune în comunicat.
Amintim faptul că termenul asumat de Ministerul Transporturilor şi Guvernul României pentru finalizarea procesului de privatizare este 20 iunie 2013, termen asumat şi în negocierile cu FMI.

După primul eşec în privatizarea CFR Marfă, comisia de privatizare împreună cu oficialii de la Ministerul Transporturilor au decis să reia procesul de vânzare al pachetului majoritar deţinut de stat la CFR Marfă. Astfel, a fost acordat un nou termen pentru depunerea documentaţilor pentru etapa de precalificare în procesul de privatizare, la care se putea înscrie orice companie sau investitor. Până la termenul limită, 23 mai, s-au înscris în luptă aceiaşi trei investitori care au participat şi la procesul iniţial: GRUP FEROVIAR ROMÂN S.A., OMNITRAX Inc. şi Asocierea S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. – DONAU FINANZ GMBH.

Citiţi şi: Ce se ascunde în spatele privatizării ratate a CFR Marfă

Ulterior, Ministerul Transporturilor a anunțat că americanii de la OmniTRAX au ieşit din cursă pentru că plicul depus nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă şi nici comentariile asupra cotractului de vânzare-cumpărare de acţiuni.

Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuia depuse până cel târziu în data de 19 iunie 2013, ora 12.00, acest termen fiind unul de decădere.

În data de 20.06.2013, ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitație, a ofertelor de cumpărare de acțiuni depuse și va stabili ofertantul adjudecatar .

Privatizarea SNTFM CFR MARFĂ S.A. se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet de 51% din capitalul social al Societăţii.