Legislația rutieră în vigoare încadrează obiceiul de a lăsa liber sistemul de direcție a vehiculului în prima clasă de sancțiuni, alături de altele, precum nepurtarea centurii de siguranță și nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului.

Conducătorii auto din țara noastră care nu controlează în permanență sistemul de direcție al mașinii cu care merg riscă să fie sanționați de către polițiști. Pe lângă șoferi, Codul rutier din țara noastră stabilește obligația de a controla permanent direcția vehiculului și pentru alte tipuri de conducători. Mai exact, regula se aplică și motocicliștilor sau chiar bicicliștilor.

În condițiile în care valoarea punctului-amendă stabilită pentru acest an, dar și pentru 2019, este de 145 de lei, amenzile pe care le pot primi cei care lasă liber în timpul mersului volanul, ghidonul sau maneta de comandă a vehiculului sunt în valoare de 290 sau 435 de lei.

Suplimentar, Regulamentul pentru aplicarea Codului rutier stipulează că, pe lângă interdicția de a lăsa liber în volanul, ghidonul sau maneta de comandă, conducătorul autovehicului nu trebuie “să oprească motorul ori să decupleze transmisia în timpul mersului”.

Sancțiunile aplicate pentru nerespectarea legislației rutiere sunt împărțite în clase, în funcție de gravitatea abaterilor. Amenzile din clasele I-IV de sancțiuni se aplică doar persoanelor fizice, iar cele din clasa a V-a se aplică strict persoanelor juridice, scrie avocatnet.ro.

Mai exact, clasele se sancțiuni sunt:

  • clasa I: 2 sau 3 puncte-amendă;
  • clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amendă;
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amendă;
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 de puncte-amendă;
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă.

Atenție! Începând din luna august 2018, șoferii pot plăti jumătate din minimul amenzii în decurs de 15 zile de la momentul primirii procesului-verbal, nu în 48 de ore, așa cum era până la acea dată.

Te-ar putea interesa și: