Motor. O ţară plină de boi, un­de oamenii aruncă cu pietre în ţigani. Eterna şi fascinanta Ro­mânie, în concepţia apriorică a re­a­­lizatorilor emisiunii Top Gear. Stop. Pri­mul derapaj. Dar ce, ţiganii nu sunt oameni? Motor. Mamaia. Parcarea ho­­­­te­­lului Rex. Jaguar. Porsche. Fer­ra­­ri. Corvette. Adevă­rat. Frână. De ce super-maşinile nu au plăcuţe de în­­ma­triculare? Motor. Bucureşti. Casa Poporului. Fos­ta reşedinţă privată a lui Ceauşescu. Nu zău? Pub românesc, reclamă rusească la Sandero. Parcare. Accident planificat. Benzinării închise, hoteluri, ioc. Ga­ta. Suficient! Mixul acesta de ade­văr tru­cat şi spontaneitate regizată nu are cum să fie România noastră! De­geaba încearcă să se scoată cei trei prezentatori. Degeaba ră­mân ta­blou în faţa Casei Poporului, laudă frumuseţea peisajelor şi vorbesc, mai mult decât permite legea, despre cele­bra Dacie. E clar, trişează. Dar, bravo lor! Top Gear nu prea are multe în co­mun cu o emisiune auto. În schimb, e un adevărat show de televiziune. Pro­babil cel mai bun din lume. La ei, ratingul desenează, din timp, firul epic al scenariului. De data aceasta, lait­motivul a fost existenţa celor două Românii, deja o sintagmă-clişeu. Pe această realitate au inventat o poveste. Una frumoasă. Mulţi spun că nu trebuiau să arate rro­mii şi drumurile pietruite, pline de gropi (mai ales că, în apropiere, găseau altele asfaltate). Totuşi, imaginea pe ca­re au creat-o nu e deloc falsă. Cu toate tinichelele legate de coadă, suntem eu­ro­peni, a­vem o ţară minunată şi ne pu­tem mân­dri cu cel mai frumos drum din lume. Un miliard de oameni, au­dienţa medie a Top Gear, au aflat asta. Într-o singură oră, Clarkson, May şi Ham­mond au făcut mai multe pentru imaginea României decât toţi miniştri turismului în 20 de ani. Pe forumuri e nebunie. Mulţi străini vi­sea­ză să con­ducă pe Trans­­făgărăşean, să viziteze acele lo­curi în care Clarkson spune că ar sta pentru totdeauna. Prin comparaţie, celebra, doar la noi, campanie iniţiată de Udrea e o glumă proastă. Cu un imn fără personalitate şi cu imagini frumoase, dar care nu „spun“ mare lucru, Land of Choice  a cheltuit milioane şi nu „a produs“ nimic. A! Încă ceva. După ce m-am uitat de trei ori la emisiune, sunt si­gur de un lucru: dacă băieţii de la Top Gear s-ar fi ocupat de imaginea lui Ninel Potârcă, acesta ar fi câştigat alegerile din primul tur.