Gigantul de automobile electrice de înaltă performanță a majorat cu 250 de dolari prețul de pornire pentru vehiculele Model Y și Model 3 în SUA, a doua oară în mai puțin de două săptămâni, potrivit informațiilor publicate pe site-ul său de internet.

Tesla a înregistrat cea mai mică marjă brută trimestrială din ultimii doi ani

Compania condusă de Elon Musk a majorat prețul pentru variantele cu 2.000 de yuani, respectiv 289,39 dolari, în China.

Măsura a venit după ce compania a înregistrat cea mai mică marjă brută trimestrială din ultimii doi ani și a ratat estimările pieței, după ce a redus agresiv prețurile pentru a stimula cererea și a respinge concurența în creștere, scrie reuters.com

Tesla a redus prețurile la nivel global începând din ianuarie pe numeroase piețe din întreaga lume

Amintim că Tesla a redus prețurile la nivel global începând din ianuarie pe numeroase piețe din întreaga lume pentru a rămâne în fața concurenților americani tradiționali, precum Ford Motor, în timp ce se străduiește să ajungă din urmă producătorii auto chinezi precum BYD Co Ltd pe cea de-a doua piață ca mărime.

Până în momentul de față, compania a reușit să se mențină în fața marilor producători auto americani și japonezi care fac incursiuni în domeniul vehiculelor electrice prin reducerea prețurilor de vânzare, dar producătorii auto chinezi încep să preia conducerea pe această piață și pe altele cu oferte și mai ieftine.

Producătorul de vehicule electrice va acorda prioritate creșterii vânzărilor

Potrivit sursei menționate, directorul executiv Elon Musk a semnalat luna trecută că producătorul de vehicule electrice va acorda prioritate creșterii vânzărilor în fața profitului, în condițiile unei economii slabe.

În Canada, producătorul auto a majorat prețurile crossoverului său performant Model 3 și Model Y cu 300 de dolari fiecare. În Japonia, prețurile pentru Model 3 entry-level au fost majorate cu 37.000 de yeni, respectiv 269,01 dolari.

Amintim că Renault și-a prezentat anterior noua arhitectură software a viitoarelor sale autovehicule, arhitectură software care va fi la acelaşi nivel cu arhitectura software a Tesla până în 2026.

Un design „al unui vehicul definit de software” va fi în centrul viitoarei entităţi a Renault dedicată vehiculelor electrice – Ampere. Dezvoltat împreună cu Google şi Qualcomm Inc, va reduce considerabil complexitatea, având doar 20 de procesoare la bord pentru conducerea maşinii, în loc de 100 ca acum.

În plus, programul pentru modelul utilitarei electrice FlexEVan va inaugura noua arhitectură software Renault în 2026, fiind urmat de brandul sport Alpine şi de restul modelelor Renault.

„Este similar cu Tesla, în 2026 ei vor avea aceeaşi abordare, vor avea aceeaşi abordare a arhitecturii vehiculelor electrice”, a explicat Frédéric Vincent, şeful diviziei digitale a Renault.