Introducerea acestor motoare situeaza Ford printre primii producatori de masini care ofera acest nivel inalt de tehnologie diesel. Performanta si calitati dinamice Avantajele de baza ale clientilor care aleg sa conduca un motor TDCi de la Ford sunt cresterea considerabila a cuplului motor maxim, rularea lina si silentioasa a motorului, economia de combustibil si rafinamentul condusului. Tehnologia avansata diesel common-rail ofera injectii de combustibil flexibile, extrem de precise si de inalta presiune, care confera o performanta iesita din comun si emisii de noxe reduse.
Testele facute de specialisti in domeniul auto au demonstrat ca noua tehnologie diesel de la Ford a schimbat radical perceptia asupra prejudecatilor asociate in mod traditional cu motoarele diesel – emisiile ridicate de noxe, mirosul greu si zgomotul puternic. Acum motoarele de generatia a doua common rail au performante deosebite si sunt proiectate sa functioneze lin, silentios si fara fum; caracteristicile lor au devenit foarte apropiate de cele ale motoarelor pe benzina.
De exemplu, motorul Ford Duratorq TDCi de 115 CP de pe Focus incorporeaza tehnologia unica de marire a cuplului motor introdusa pentru prima oara la Mondeo Duratorq Di. Acest sistem de crestere a cuplului motor (numit overboost) permite motoarelor sa livreze o performanta imbunatatita, mult marita, atunci cand soferul are nevoie de forta de acceleratie sporita, absolut necesara in manevrele de depasire la drum lung, in special la treptele de viteze 4 si 5.
Motorul diesel common-rail de la Ford vine sa completeze punctele forte pentru care Focus si Mondeo au fost foarte apreciate inca de la momentul lansarii, pentru ca au introdus in segmentele lor noi nivele de precizie, spatiu interior mai larg si confort sporit. Mai mult, cu un cuplu maxim de 250 Nm la 1850 rpm (vezi diagrama alaturata) si sistem overboost pentru o performanta imbunatatita, motorul Duratorq TDCi contribuie semnificativ la mentinerea unei caracteristici deja recunoscute la Ford: calitatea rularii.
Mai multa putere
Pentru conducatorul auto, puterea mai mare obtinuta de la un motor diesel premium si flexibilitatea crescuta a cuplului motor ofera placerea de a experimenta toate calitatile dinamice ale autovehiculului, fara a atrage dupa sine cresteri ale consumului de combustibil in conditii normale de rulare. Puterea si cuplul mult crescute situeaza gama TDCi in topul motoarelor diesel premium, putandu-se compara lejer cu cele mai bune motoare Ford pe benzina. S-a cazut de comun acord intre clientii care au testat acest motor ca „trebuie sa te afli in spatele volanului ca sa poti aprecia la adevarata valoare cuplul motor obtinut si cat de mult contribuie acesta la cresterea calitatilor dinamice ale masinii”. Concluzia clientilor a fost ca TDCi „este un diesel pe care merita sa il conduci”.
Economie de combustibil necompromisa
Performanta mult crescuta a motoarelor diesel common-rail de la Ford nu se obtine cu un consum mai mare de combustibil. Mai mult chiar, eficienta arderii la tehnologia common-rail ofera nivele foarte mici ale consumului de combustibil. In ciuda unei cresteri de 30% in putere, cu noul Focus TDCi conducatorul auto obtine un consum mediu de combustibil de 5,5 l/ 100 km!     
„O data cu motoarele de tehnologie diesel common-rail de generatia a doua, putem sa oferim noi nivele de performanta, rafinament si eficienta pentru clientii nostri”, afirma Martin Leach, Vice – Presedinte Ford Europa pentru Dezvoltarea Produselor.
Pretul unui model Focus TDCi incepe de la 15 210 euro – la nivel premium de echipare, iar pentru Mondeo TDCi pretul incepe de la 18327 euro, de asemenea la nivel ridicat de echipare. Reprezentantul General in Romania al marcii Ford – Romcar – invita doritorii sa testeze cel mai performant motor diesel la sediul sau din Bd. Expozitiei nr. 2, Bucuresti, sau la reteaua de dealeri Ford din intreaga tara.