Fan Courier se clasează în 2017 pe primul loc în Top 15 Superbrands, cu un salt important faţă de ediţia anterioară a programului au anunțat astăzi realizatorii studiului Superbrands derulat în parteneriat cu IPSOS. Clasamantul Superbrands România pentru anul 2017 include, în ordine,: Fan Courier; Visa; Kober; Decathlon; Lego; Pampers; Humanitas; eMAG; Dedeman; Orbit; Mercedes-Benz; Borsec; olx.ro; Catena; Samsung.

Comerţul online, aflat pe un trend ascendent şi foarte alert în ultimii ani, a propulsat şi consolidat în Top 15 Superbrands o serie de branduri tinere precum Fan Courier, eMAG, olx.ro, alături de branduri de servicii financiare online consacrate, precum Visa (poziţia 2 în Top 15 Superbrands 2017).

În contextul digitalizării ca direcție globală în afaceri, brandurile care au ştiut cum să empatizeze cu priorităţile consumatorului, să-i întâlnească așteptările, la momentul şi cu mesajul potrivit, au avut de câştigat în fidelizarea clienţilor. Exemple relevante  pot fi Catena, Samsung sau Orbit, care au derulat campanii de marketing şi comunicare bine ţintite şi adaptate specificului segmentelor de consumatori, dar şi Decathlon sau Dedeman, cu o prezenţă foarte activă pe diferite segmente media online şi offline, Dedeman aflându-se pentru a doua oară în Top 15 Superbrands, consecutiv, în ultimii 3 ani.

Cu o dinamică alertă atât în online cât şi în offline, brandurile din sectorul construcţiilor au urcat în Top 15 Superbrands 2015 pe poziţii superioare (Koeber – poziţia 3, Dedeman – poziţia 9).

Profilul noului consumator: generaţia în căutarea fericirii

Conform realizatoriulor studiului, preţul încetează să mai fie un factor decisiv în relaţia dintre consumator şi brand , determinantă devinind  pasiunea pentru inovaţie, preocuparea pentru viitor şi implicarea în comunitate. Acelaşi trend este transpus şi în segmentele ce alcătuiesc Top 15, unde zona de lifestyle, cultura şi divertismentul  câştigă teren, prin prezenţe precum Humanitas, Lego şi Decathlon. Aceste aspecte demonstrează, încă o dată, tranziţia priorităţilor, de la cucerirea scării sociale şi consumerism, la well-being, respectul pentru comunitate, responsabilitate şi sustenabilitate, elemente definitorii pentru profilul noului consumator.

 

Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 30 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1,223 de branduri din 52 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost reputație, încredere, calitate și diferențiere pe piață. În urma acestei selecții, 653 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.501 de consumatori români, la nivel urban.Rezultatele finale ale cercetării reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 370 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piața din România.

Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de țări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea piețelor locale prin programe specializate de branding și prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază reputația brandurior, precum și industria comunicării din fiecare țară în cadrul programelor specializate precum: Consumer Superbrands, Business Superbrands, Cool Brands, e-Brands, Sports Brands, Luxury Brands și altele.

Agenția de comunicare strategică și relații publice BDR Associates-Communication Group a adus programele Superbrands în România, deschizând în pionierat absolut drumul pentru valorizarea brandurilor și a brandingului în piața locală.