"Reluarea acestui proiect a fost necesară deoarece în anul 2007 a fost elaborat Studiul de Fezabilitate, iar în anul 2008 au fost chiar semnate contractele de atribuiere. Dar, din lipsă alocării bugetare timp de 6 ani, în anul 2014, au fost reziliate aceste contracte. De asemenea, a trebuit să refacem SF-ul și din cauza faptului că vechiul SF nu mai îndeplinea criteriile de calitate, nefiind introduse eurocodurile impuse de Comisia Europeană", explică CNADNR într-un comunicat.

Compania de Drumuri mai arată că, în aceste condiții, având în vedere importantă Centurii de Sud a Bucureștiului, consideră că proiectul demarat, cuprins în Master Planul General de Transport (MPGT), cu finanțare din Fondul de Coeziune, va putea fi implementat în perioadă 2016 – 2017.

"Lărgirea la 4 benzi a Centurii de Sud a Bucureștiului este foarte importantă pentru asigurarea accesibilității traficului din DN 4, DN 5, DN 6 și drumurile județene care converg către A1 și A2. În acest sens, în noul SF sunt prevăzute, atât 4 benzi, cât și separatoare de sens pe toată lungimea și mai ales denivelarea și sistematizarea prin soluții moderne a tuturor intersecțiilor cu drumurile principale. Practic pe Centură de Sud toate relațiile stânga se vor realiză prin viraj dreaptă denivelat sau în sens giratoriu. Aceste soluții, discutate și dezbătute, atât cu specialiști, cât și cu societatea civilă, propuse de către proiectanți, vor determină creșterea fluenței traficului și a siguranței circulației, reducând substanțial timpii de parcurs", a declarat Narcis Neagă, director general al CNADNR, citat în comunicat.