Aproximativ 60% dintre respondenţi consideră că antreprenorii muncesc în general mai puţin decât angajaţii lor, iar 57% cred că succesul în afaceri ţine de noroc.

Cu toate acestea 70% sunt de acord că antreprenorii creează prosperitate, a explicat, astăzi,  Irina Anghel-Enescu, preşedintele şi fondatorul asociaţiei Triple Helix, unul dintre partenerii programului "Campioni în business".
Programul este dedicat antreprenorilor români care crează locuri de muncă, aduc inovaţie şi contribuie semnificativ la bugetul de stat. În program mai participă fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR şi PwC. Studiul prezentat la lansarea din acest an a programului a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de persoane, în luna august.

Concluziile studiului arată că încă se simt ecourile propagandei comuniste, iar antreprenorii sunt văzuţi în continuare ca bişniţari şi exploatatori. Percepţiile sunt însă strict corelate cu nivelul de educaţie şi de venit. "Cu cât sunt mai educaţi şi au venituri mai mari, cu atât românii au o percepţie mai bună, şi invers", a mai spus Anghel-Enescu.

Câştigătorii ediţiei din acest an urmează să fie desemnaţi şi premiaţi în următoarea perioadă, în cadrul unor conferinţe organizate la Cluj (18 octombrie), Iaşi (1 noiembrie) şi Bucureşti (14 noiembrie).

Dintr-un număr de 4.000 de companii au fost selectate 200 de firme din mai multe domenii precum: producţie, agricultură, IT, energie, retail distribuţie, transport şi logistică, respectiv media şi publicitate. Ionuţ Simion, partener în cadrul PwC România a explicat că cifra de afaceri cumulată a firmelor selectate se ridică la 6,75 miliarde de euro, iar profitul la 325 de milioane de euro. Cele 200 de firme deţin în total peste 75.000 de salariaţi.
"Pentru selectarea celor mai performanţi şi mai dinamici antreprenori ai anului 2011, am pornit de la un eşantion de 4.000 de companii care, în decursul perioadei 2009-2011, au înregistrat profit operaţional şi o cifră de afaceri de peste 3 milioane de euro. (…) Nominalizarea Campionilor în Business se va face ţinând cont şi de indicatori calitativi, precum politica de mediu şi CSR, inovaţie, notorietatea brandului şi de evoluţia generală a industriei în care activează", a spus Simion.

Câştigătorul ediţiei de anul trecut a fost Mihai Miron, preşedintele şi CEO Ropharma.