Tot aproximativ 9 din 10 respondenți consideră că alimentația influențează dezvoltarea copilului și sănătatea copilului și a familiei. Sintagma “siguranță alimentară” este cel mai des asociată spontan cu alimente sănătoase, nealterate (1 din 4 respondenti) și cu alimentele fără aditivi alimentari (precum coloranți, conservanţi, etc.) (1 din 5 respondenti).     

Același studiu mai arată că, în medie, românii sunt cel mai preocupați: să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă (79%); să cumpere produsele din locuri sigure, controlate de autorități (79%); să consume alimente cu un conținut scăzut de aditivi (precum conservanți, arome, coloranți) (76%);

De asemenea, persoanele din segmentul de vârstă 45-60 de ani sunt mai preocupate decât tinerii (18-24 de ani) să cumpere produse cât mai puțin procesate. Îmbolnăvirea cauzată de alimentație este cea mai mare îngrijorare a românilor privind siguranța alimentară (86%).

În plus, șapte din 10 consumatori consideră în mare și foarte mare măsură că este foarte important să cunoască în ce condiții au fost procesate, ambalate și depozitate alimentele. Studiul a fost comandat de Tetra Pak și realizat de Exact Cercetare și Consultanță.