Oboseală, lipsă de energie, surmenaj, depresii, dureri musculare sau de cap, insomnie, acumulări de toxine, depuneri adipoase. Toate aceste simptome au un remediu foarte la modă: o şedinţă spa, extrem de relaxantă şi revigorantă.

În SUA se poate vorbi de un adevărat boom al industriei spa, iar în Europa, chiar în ţările din vecinătatea noastră, cum sunt Bulgaria şi Ungaria, piaţa de profil creşte spectaculos de la un an la altul.
Potrivit ISPA 2006 Consumer Trends and Reports, oamenii au o mulţime de motive pentru care merg la spa: reducerea sau eliminarea stresului, ameliorarea durerilor musculare, o mai bună imagine de sine, înfrumuseţare, câştig în planul sănătăţii emoţionale şi mentale sau, pur şi simplu, pentru că acest lucru le induce o bunăstare generală.

În România însă, aceste servicii sunt încă departe de nivelul de dezvoltare al celor de peste graniţă. La noi există foarte puţine spa-uri în adevăratul sens al cuvântului, deşi conceptul este foarte actual şi la modă şi pare a fi extrem de atractiv pentru români.
Publicul centrului Eden Spa din Bucureşti, de exemplu, este constituit îndeosebi din persoane tinere (62% au între 25 şi 35 de ani), cu studii superioare (82%), care activează într-un mediu stresant, ocupând de obicei poziţii importante în companiile mari. Este un public care tinde spre adoptarea unui stil de viaţă echilibrat, 55% din clienţii centrului afirmând că apelează la aceste servicii pentru relaxare, tonifiere şi detoxifiere. Foarte mulţi dintre ei au probleme cauzate de imobilitate prelungită şi acumularea de toxine (72%), de efectele poluării, care sunt percepute acut la nivelul pielii (68%), dar şi de ritmul stresant de muncă (88%).

Aceşti clienţi sunt preocupaţi de înfăţişarea fizică (36%), imaginea personală fiind un aspect deosebit de important în promovarea pe scara ierarhică şi în dezvoltarea profesională. Consumul ridicat de ceai (41%) demonstrează că aceste persoane resimt nevoia unei evadări din ritmul agitat de zi cu zi şi că încearcă să compenseze carenţele din alimentaţie şi să elimine efectele factorilor nocivi din mediu apelând la remedii venite din natură.

În oferta centrului se regăseşte programul „Good health makes good business sense“, un pachet de servicii pentru segmentul corporate, dar şi pentru „workoholicii“ epuizaţi şi fără vlagă. Corporate Gift Card reprezintă o variantă de servicii de sănătate şi relaxare bazată pe bonuri de cadouri. Pentru această primăvară, specialiştii centrului propun o campanie de detoxifiere a organismului, mai ales după mesele copioase de Paşti care, de regulă, sunt asociate şi cu un repaus prelungit. Astfel, Easter Spa Gift Card poate fi un cadou foarte potrivit cu această ocazie. Menţionăm câteva dintre tratamentele puse la dispoziţie: Algae Super Detox Wrap – împachetări într-o mască de alge (177 lei, 75 de minute); Green Tea Ceremony (exfoliere corporală cu ierburi japoneze, urmată de împachetări în alge şi ceai verde şi de un masaj care stimulează drenajul limfatic (248 lei, 120 de minute); Lavande de la Provence Body Ritual – exfoliere, împachetare şi masaj, o terapie complexă, în care se utilizează miere de albine şi lavandă (248 lei, 105 minute). 

Tinereţe veşnică la Ana Aslan Health Spa

31-1862-33_anaaslan.jpg• Ceea ce deosebeşte Complexul Europa, din Eforie Nord, de alte hoteluri, este spa-ul medical Ana Aslan Health un concept unic, renumit pe plan naţional şi internaţional. Pe lângă români, centrul atrage şi foarte mulţi străini, îndeosebi germani, francezi, italieni, spanioli, greci şi japonezi.

• În urma investigaţiilor care conduc la un diagnostic precis, medicii specialişti de la centrul de sănătate şi relaxare recomandă un plan de tratament adaptat fiecărei persoane.

• Programele personalizate combină factorii naturali de mediu specifici staţiunii – nămolul sapropelic şi apa sărată din Lacul Techirghiol, plantele cu efecte curative, soarele, aerul cu ionizare intensă – cu o multitudine de proceduri clasice.

• Terapiile medicamentoase aplicate în acest centru urmăresc efectele de profilaxie a diferitelor dezechilibre metabolice şi minerale, precum şi înlăturarea efectelor negative ale îmbătrânirii.

• După evaluarea clinică şi de laborator, se aplică terapia cu Gerovital sau Aslavital, cu combinaţii de minerale, vitamine şi o dietă personalizată. Persoanelor cu afecţiuni cronice, cu patologie generată de vârstă, li se face estimarea ritmului de îmbătrânire şi li se aplică, potrivit metodei prof. dr. Ana Aslan, terapia adecvată, în combinaţie cu dietă şi activitate fizică.

• Clienţii pot beneficia şi de programe scurte de o zi, precum: Armonie (îngrijire facială, masaj de relaxare şi o şedinţă de relaxare în jacuzzi); Splendoare (masaj, îngrijiri corporale, şedinţă de relaxare în jacuzzi); Catifeaua neagră (tratament cu nămol şi o şedinţă de relaxare în piscina cu apă sărată din Lacul Techirghiol); Evadare (şedinţe de control al surmenajului prin hidromasaj sau baie cu plante, relaxare în piscină şi masaj tonifiant).

• Tarifele practicate la Ana Aslan Health Spa depind de mai mulţi factori: perioada din an (extrasezon, sezon intermediar, sezon de vârf), numărul de zile de tratament, numărul de proceduri, tipul de cazare în hotel etc. De exemplu, un pachet Wellness – cură antistres, sejur, poate costa de la 105 euro (extrasezon) până la 456 euro (sezon de vârf).