"Nu ne împiedică nimic să dăm drumul la pasaj, decât terminarea localelor (n.r. străzi care fac legătura cu pasajul). Pentru că după patru luni de iarnă grea, era o nebunie să dau drumul pe pod, să se producă conflict de circulaţie la Caranfil, la coborârea de pe pod. Cei care veneau pe Barbu Văcărescu nu puteau să facă dreapta, să intre spre Pipera pe locală, iar cei care veneau din Floreasca era strada închisă", a explicat Oprescu.

Primarul general a menţionat că cele patru străzi adiacente la care s-a referit sunt cele două care duc şi vin spre Pipera şi cele care vin dinspre Caranfil şi deschiderea Căii Floreasca, conform Agerpres.

"Acest pod a ţinut un an şi jumătate. Îmi pare rău, dar nu e foarte mult, pentru că sunt poduri şi clădiri care au rămas nefăcute zece ani. Peste câteva zile dau drumul la pod. O să meargă două-trei săptămâni sub supraveghere atentă, pentru că nu pot să iau, la Caranfil, din peretele bisericii să pot să-l lărgesc, oricât aş vrea eu", a menţionat edilul-şef.

Potrivit acestuia, pasajul va fi monitorizat video şi va intra în managementul traficului.

Camerele vor fi instalate în intersecţiile de la capetele podului. ‘În momentul în care îi dăm drumul, le şi montăm’, a mai spus Oprescu.

Primarul general a arătat că, prin darea în folosinţă a acestui pasaj, se rezolvă fluenţa circulaţiei în zonă, respectiv 48.000 de maşini care ies din Pipera şi se duc în oraş şi 48.000 care se întorc acasă. De asemenea se eliberează Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca.
Se mai lucrează la nivelul solului

Sorin Oprescu a mai precizat că odată cu finalizarea pasajului de la Pipera se vor termina şi clădirile din jur ale căror şantiere s-au deschis în urmă cu un an.

”În momentul în care apare şi racordul cu Autostrada Bucureşti-Ploieşti şi se continuă cu autostrada urbană suspendată, în acel moment maşinile se vor împrăştia şi va rămâne un număr foarte mic care va intra pe localele supralărgite: Dimitrie Pompei, Pipera şi Fabrica de Glucoză”, a spus acesta.

Şeful Direcţiei de infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, a precizat că în prezent la pod se mai lucrează la nivelul solului, pentru a fi refăcută strada care a fost afectată de aceste lucrări, se execută ultimele racorduri, se montează semnele şi marcajele rutiere. ” Practic se pune la punct totul în aşa fel încât, odată părăsit şantierul, să nu mai fie nevoie să se întoarcă constructorul”, a afirmat Dumitru.

El a explicat că o parte dintre lucrări au fost întrerupte în timpul realizării reţelelor de canalizare, apă, gaz, curent electric.

"Încercăm să instituim acest sistem de a nu mai sparge strada după ce a fost reabilitată pentru intervenţii la reţele", a spus Dumitru.

Potrivit oficialului PMB, scopul principal al acestui proiect a fost acela de a rezolva conflictele de trafic pe care le crea intrarea în Bucureşti din zona Pipera cu Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca.

El a mai spus că prin realizarea pasajului de la Pipera s-a trecut la supralărgirea şoselei Pipera de la două la şase benzi de circulaţie, trei pe un sens şi trei pe celălalt.

Proiectul a demarat în urmă cu un an şi jumătate, timp în care au fost efectuate lucrări de reţele edilitare, de supralărgire, o problemă importantă fiind şi cea a exproprierilor, care a fost rezolvată de primărie în conformitate cu legea, ”fără plata niciunui leu în plus pe metru pătrat”.

Mădălin Dumitru a mai spus că pentru asigurarea fluenţei circulaţiei unde nu s-a putut efectua supralărgirea, la intersecţia Şoseaua Pipera cu Nicolae Caranfil, s-au luat în calcul trei posibilităţi: o intersecţie semaforizată în trei timpi, o circulaţie reversibilă în orele de vârf, respectiv să se circule pe două benzi la intrarea în oraş, iar după-amiază de asemenea pe două benzi către ieşirea din oraş. Costul lucrării se ridică la 140 de milioane de lei.