Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

EXCLUSIV Simion, PwC România: Provocările constructorilor de componente auto

Autor: | | 0 Comentarii | 923 Vizualizari

Guvernul ar trebui să acorde atenție investitorilor deja prezenți în țara noastră și abia apoi să caute noi investitori sau investiții, consideră Ionuț Simion, partener al companiei PricewaterhouseCoopers (PwC România).

Prezent la conferinţa organizată de CAPITAL, cu tema: ”Industria de componente auto din România, motor de dezvoltare economică”, Simion a prezentat câteva puncte la care ar trebui să fie atenţi producătorii de component auto.

-        Îmbunătăţirea fluxurilor de numerar – “cash is king”. Nu mai e vorba de nivel profit ci de cât numerar ai. Presupune colectarea creanţelor de la clienţi dar mai ales de la stat. Cel mai adesea în relaţia cu statul, contribuabilul spune ca statul trebuie să îi dea TVA, de exemplu înapoi. Dar statul nu are bani şi întârzie plîţile. În industria auto e o mare problemă.

-        Optimizarea costurilor – cea mai importantă probabil pe agenda unui lider. Nu e vorba de reducere costuri ci de a avea efect maxim cu efort minim. Adesea vă uitaţi din punct de vedere operaţional dar trebuie văzut şi costul fiscal. Marile companii nu sunt preocupate în special de nivelul taxelor ci de stabilitatea sistemului fiscal. Noi avem cote atractive de impunere, dar aplicarea e proastă şi crează probleme. Concurenţa fiscală neloială este adevărata problemă în România. Unii plătesc, alţii nu. La optimizare costul fiscal este problema directorului financiar? De cele mai multe ori costurile fiscale mari vin din cauza nearmonizării deciziilor intracompanie.

-        Reducerea poverii administrative – În România asistăm la schimbări legislative greu de stavilit. Cât de tare trebuie să fii ca să rezişti la această avalanşă de modificări. În România erau peste 400 de taxe în 2009. Au scăzut până pe la 250. Atat. Evaziunea în domeniul TVA este un flagel greu de stavilit şi statul încearcă să se protejeze. Constantin Stroe: Piaţa auto este catastrofală. Timbrul de mediu ne-a distrus

Vosganian: Populismul clasei politice împiedică un timbru de mediu corect

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.