"Ne întrebăm dacă există loc pentru un brand low-cost aşa cum este Dacia, în lumea Fiat", a afirmat directorul general al Fiat-Chrysler.

În Europa, Fiat are din abundenţă capacităţi de producţie la fabricile din Italia, dar Marchionne a explicat că producătorul auto nu poate obţine profit pe piaţa internă dacă va vinde modelul în Europa pentru 7.450 de euro. De aceea, Fiat ia în considerare capacităţile sale de producţie din afara Europei pentru a vedea dacă o marcă low-cost este viabilă.

În ultimii cinci ani, şefii Fiat au examinat înfiinţarea unei o mărci low-cost dar nu au continuat proiectul deoarece directorii companiei italiene erau îngrijoraţi că planul de afaceri nu era profitabil. Printre numele luate în considerare pentru o marcă low-cost era Innocenti, un brand italian cumpărat de Fiat în 1990. Alte opţiuni erau o combinaţie litere sau numere, cum ar ABC sau 123.

Şi alţi producători auto au lansat sau iau în considerare lansarea unor mărci low-cost, pentru a răspunde cererii în creştere de pe pieţele emergente, cum ar fi India şi China şi din Europa lovită de măsurile de austeritate.

Din 2014 grupul nipon Nissan va reactiva marca Datsun pentru pieţele din Rusia, India şi Indonezia. Şeful companiei germane Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat la Salonul auto de la Detroit de luna trecută că anul acesta va fi luată o decizie privind un model low-cost pentru pieţe emergente.

În ciuda preţului scăzut la vânzare al Dacia, compania este o sursă de bani pentru Renault. Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă de profit operaţional de 9%, care se întâlneşte mai mult la cei care produc modele premium.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Recent, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Sursa: Agerpres