Sebastian Burduja a fost întrebat marți, 7 mai, care explicația din spatele diferențelor de dezvoltare dintre nordul și sudul Capitalei. Astfel, candidatul PNL la Primăria Capitalei a susținut că sunt anumite „rațiuni istorice”, care țin de o inerție a dezvoltării urbane a Bucureștiului.

Sebastian Burduja anunță mai multe proiecte

De asemenea, liberalul a subliniat că sudul Bucureștiului are nevoie de proiecte ambițioase. El a susținut și că Cristian Ghinea dezinformează, deoarece „canalul nu este ideea lui Ceaușescu, ci a lui Alexandru Ioan Cuza”.

„Sunt două pe care eu le-aș enunța aici, sunt proiecte mari care pe termen mediu și lung vor echilibra procesul de dezvoltare: aeroportul din Sud, și Sectorul 4 are deja un studiu de oportunitate pentru această investiție, ea se poate face, și canalul Dunăre – București, despre care eu am vorbit.

Îmi pare rău că domnul Ghinea dezinformează, nu este ideea lui Ceaușescu, este ideea lui Alexandru Ioan Cuza, e o mică diferență. În 1929, în Parlamentul României, s-a adoptat o lege că trebuie făcut acest obiectiv de investiții, a venit criza din anii ’30 și n-au mai apucat să îl termine”, a declarat Sebastian Burduja la B1 TV.

Liberalul a explicat că transportul pe apă este „cea mai ieftină formă de transport”, iar realizarea canalului ar aduce Dunărea la București. Astfel, subliniază el, ar fi create și mai multe oportunități de dezvoltare.

Sebastian Burduja
SURSA FOTO: Facebook, Sebastian Burduja

Liberalul spune că cele două proiecte ar aduce dezvoltare industrială și locuri de muncă

El a spus apoi că cele două proiecte ar aduce dezvoltare industrială, locuri de muncă și servicii. Burduja a explicat că aeroporturile și porturile generează servicii și cartiere rezidențiale noi.

De asemenea, el a susținut că dezvoltarea economică nu poate fi creată din biroul primarului general, deoarece „nu mai suntem pe vremea comuniștilor”. Astfel, liberalul spune că trebuie atrase firme private.

„Și industrială, dar și locuri de muncă pentru aceste șantiere, și servicii, pentru că, unde ai un aeroport sau unde ai un port, ai și o zonă de servicii, și cartiere rezidențiale noi. Trebuie să creezi dezvoltare economică și nu poți să o faci din biroul primarului general, că nu mai suntem pe vremea comuniștilor, trebuie să atragi firme private”, a completat Burduja.

Cristian Ghinea l-a criticat pe Burduja

Amintim că Cristian Ghinea l-a criticat aspru pe candidatul PNL. Coordonatorul Departamentului de Politici Publice al USR şi fostul ministru al Investiţiilor şi Proiectelor Europene a spus că terminarea Canalului Dunăre-Bucureşti este „o ieşire habarnist electorală a lui Sebastian Burduja”.

El a susținut că ideea este nesustenabilă din toate punctele de vedere.

„Cine crede că acest canal ar fi aşa o gârlă prin care te laşi cu colacul la Piaţa Unirii şi ai putea ajunge la Sulina habar nu are habar de subiect. Erau patru ecluze incluse, e diferenţă de nivel, navele ar trebui urcate hidraulic la Bucureşti, etc. Costuri uriaşe de energie. Şi pentru că Ceauşescu l-a vrut musai, inginerii au proiectat o struţo-cămilă. Chiar în proiectul lui Ceauşescu capacitatea de transport a portului Bucureşti ar fi fost mai mică decât a portului Medgidia, de pildă. Nu vă închipuiţi că făceau un fel de Rotterdam în Ilfov”, a afirmat Cristian Ghinea.