Se scumpesc mașinile în 2024! Anul viitor va veni cu o serie de modificări pentru șoferi. Prețurile combustibililor vor crește, la fel și al asigurării automobilelor. De asemenea, cumpărarea unei mașini electrice va deveni mai dificilă în Germania. Și asta pentru că luni, pe 18 decembrie, expiră bonusul de achiziție oferit de către stat pentru astfel de vehicule.

Mașinile electrice se vor scumpi în 2024

Deoarece guvernul federal trebuie să economisească bani, începând de duminică, de la miezul nopții, se anulează bonusul de mediu în valoare de 6.000 de euro, plătit anterior cumpărătorilor de mașini electrice. Așadar, nu mai pot fi depuse noi cereri pentru bonusul de mediu la Oficiul Federal pentru Economie și Controlul Exporturilor (BAFA). Anunțul a fost făcut sâmbătă, pe data de 16 decembrie, la Berlin, de către Ministerul Afacerilor Economice și Protecției Climatice.

Cererile primite de BAFA până la 17 decembrie inclusiv vor fi procesate în ordinea în care sunt primite. Finanțarea pentru mașinile electrice trebuia să expire la finalul lui 2024, sau înainte, dacă fondurile au fost epuizate.

Cu scopul de a stimula vânzările de mașini electrice, guvernul federal a implementat un program de bonus pentru cumpărături în 2016. Conform unui anunț al Ministerului Economiei și Protecției Climei, aproximativ zece miliarde de euro au fost acordați până în prezent pentru achiziționarea a aproximativ 2,1 milioane de vehicule electrice. Programul de finanțare s-a dovedit a fi extrem de eficient, contribuind semnificativ la promovarea electromobilității în Germania.

Numărul de mașini electrice cumpărate în 2023 a scăzut față de 2022

Potrivit BAFA, în acest an au fost depuse aproximativ 376.000 de cereri pentru vehicule alimentate electric, cu o sumă totală de 2,4 miliarde de euro plătită. Numărul de vehicule solicitate a înregistrat o scădere în 2023 comparativ cu 2022. Această tendință se explică prin faptul că, începând cu 1 ianuarie 2023, au fost eligibile doar vehiculele alimentate cu baterii și celule de combustibil, excluzându-se cele hibride. De asemenea, începând cu 1 septembrie, doar persoanele fizice au avut posibilitatea să aplice pentru bonusul de mediu. În 2022, au fost aprobate fonduri în valoare de 3,4 miliarde de euro pentru un total de 820.000 de vehicule.

Acum, specialiștii se tem că vânzările de mașini electrice ar putea înregistra o cădere abruptă. „Considerăm că criza bugetară plasează industria auto din Germania într-o criză a mașinilor electrice”, a declarat expertul în industrie Ferdinand Dudenhöffer. El prognozează o scădere de până la 200.000 de unități vândute de mașini electrice în Germania în 2024.

Fără subvenții, mașinile electrice ar fi considerate prea costisitoare pentru potențialii cumpărători de mașini noi. ADAC, de asemenea, este de părere că încetarea finanțării survine prea devreme. Clubul auto a evidențiat că doar trei vehicule sub 30.000 de euro sunt disponibile în prezent pe piața germană.