65% dintre participanţii la sondaj au declarat că preferă să achiziţioneze produse româneşti, iar 31% au afirmat că le este indiferentă provenienţa produselor pe care le cumpără. Pentru cumpărarea produselor de import au optat 3% dintre cei chestionaţi. Cei care nu au răspuns la această întrebare reprezintă 1%.

Analizate din punctul de vedere al palierului de vârstă al participanţilor, datele arată că: 47% dintre tinerii între 18 şi 30 de ani, 68% dintre adulţii cu vârste între 31 şi 55 de ani şi 74% dintre vârstnicii de peste 55 de ani preferă să cumpere produse româneşti. Totodată, 11% dintre tineri, 2% dintre adulţi şi 1% dintre seniori preferă să achiziţioneze produse de import, în timp ce 42% dintre tineri, 30% dintre adulţi şi 23% dintre seniori au declarat că le este indiferentă originea produselor pe care le cumpără.

Chestionarul a fost realizat telefonic în perioada 3-6.12.2012 pe un eşantion de 1024 de persoane peste 18 ani, cu o marjă de eroare de ±3%.