„Românii de pe Arrakis” sau cum un vis poate deveni realitate pentru programatorii de la Funcom România
Așadar, românii care sunt fani ai universului Dune au un motiv de mândrie în plus, grație echipei Funcom din București.
Funcom este unul dintre cei mai vechi dezvoltatori de jocuri video de pe piață, studioul fiind creat în 1993 în Norvegia. Înființat în 2021, în plină pandemie, studioul din România, unde lucrează în prezent peste 90 de persoane, s-a dedicat dezvoltării „Dune: Awakening”, joc video lansat în mod oficial pe 10 iunie 2025.
Vorbim despre un titlu multiplayer de tip survival la scară masivă, o experiență care combină într-un mod inedit explorarea open-world și gameplay-ul de tip survival. Iar „românii de pe Arrakis”, așa cum se auto-intitulează ei, au contribuit la mai multe elemente cheie ale jocului, respectiv arta, programarea, analiza de date si testarea jocului. Ei au fost însă doar o parte din echipa globală de aproximativ 400 de persoane care au muncit la dezvoltarea „Dune: Awakening”.
Oana Tenescu, Lead Environment Artist, a avut un rol vital în aducerea la viață a planetei Arrakis. Echipa de artă pe care o conduce a transpus viziunea lui Frank Herbert din pagină direct în mediul virtual prin detalii uimitoare, dune nesfârșite și arhitectura unică a acestei planetei, un element cheie al universului Dune.
O altă contribuție esențială a biroului Funcom de la București a fost testarea extinsă realizată pentru „Dune: Awakening”. Componenta de QA a fost condusă de către Răzvan Safta, Head of QA. Jocul video a fost testat minuțios de echipa din România pentru identificarea și remedierea problemelor critice înainte de lansare, în special în cadrul unui proces aflat în permanentă schimbare.
Mai mult, dezvoltatorii locali au contribuit la ajustarea performanței jocului, oferind astfel o experiență fluidă și fără întreruperi.
Ionuț Codreanu: Echipa noastră a contribuit la elementele grafice, dar și la gameplay și perfomanța jocului
Ionuț Codreanu, liderul studioului de la București, vorbește despre patru ani de muncă și pasiune, care au contribuit la un succes global.
„După patru ani în care am investit foarte multă muncă și pasiune, suntem mândri să fim «românii de pe Arrakis» care au construit lumea Dune: Awakening, alături de colegii din Oslo, Lisabona, North Carolina și Stockholm.
Contribuția echipei din București stă la baza experienței autentice, vaste și pline de viață pe care o vor trăi jucătorii: de la elementele grafice, la gameplay și perfomanța jocului.
Odată cu lansarea oficială a celui mai ambițios titlu al nostru de până acum, ne dorim să transmitem mai departe către jucători pasiunea echipei locale care a contribuit semnificativ la un joc remarcabil, care este deja un succes global”, a explicat Ionuț Codreanu, Head of Studio Funcom România.

Și munca lor nu a trecut neobservată. Funcom București a fost desemnat Romanian Game Development Company of the Year în cadrul „Romanian Game Awards 2025”.
Ionuț Codreanu a mai dezvăluit că o regulă de la care echipa globală de creație din spatele „Dune: Awakening” nu s-a abătut deloc a fost aceea că experiența de game development a Funcom trebuie să se plieze și adapteze pe vastul univers creat prin opera lui Frank Herbert, și nu invers, astfel încât rezultatul să nu fie un joc video reciclat după alte titluri sau doar un „Conan Exiles” (un alt titlu de succes al Funcom) cu skin de „Dune”.
Un maxim de aproape 200.000 de jucători simultan
Iar jucătorii par să fie de acord cu rezultatul final, la momentul scrierii acestui material titlul beneficiind pe Steam de un rating „Very positive” de 85% din 28.825 de review-uri. Maximul de jucători înregistrați a fost de aproape 200.000 de persoane simultan, păstrându-se un număr mediu de jucători de peste 100.000 conectați pe serverele „Dune: Awakening” pe tot parcursul zilei.
Fanii Dune se vor putea delecta cu o poveste principală a jocului care le va lua în jur de 50 de ore pentru a o termina, însă cei cu adevărat pasionați de explorare și care vor să descopere și cel mai mic secret din „Dune: Awakening” vor putea petrece fără probleme și 200 de ore pe Arrakis.
Un alt element care va bucura jucătorii este faptul că jocul nu va necesita o plată lunară și nici nu va opta pentru microtranzacții, alegând în schimb o monetizare prin prețul inițial de achiziție, plus DLC-uri și Season Pass-uri opționale.