Lucian Bode a fost întrebat câţi kilometri de autostradă vor fi finalizaţi în următorii patru ani.

„Avem în derulare proiecte importante şi considerăm că 700 de kilometri de autostradă şi 300 de km de drum expres pot fi finalizaţi”, a spus ministrul.

În ceea ce priveşte autostrăzile, vor fi gata lotul 1 şi lotul 5 din autostrada Sibiu-Piteşti, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Transilvania integral, cu excepţia tronsonului care cuprinde tunelul Meseş, autostrada A7 Ploieşti-Siret, mai puţin loturile Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret. La acestea se adaugă A0, centura de nord şi sud a Capitalei.

„Sunt 700 de kilometri de autostradă aflate unele tronsoane în lucru, altele vor intra în lucru în perioada următoare, dar cert este că pot fi finalizate, conform contractelor, până în 2024”, a subliniat oficialul guvernamental.

În ceea ce priveşte drumurile expres, este vorba de Craiova-Piteşti, Brăila-Galaţi, Focşani-Brăila şi Buzău-Brăila.

„Sunt aproximativ 300 de kilometri de drum expres care pot fi finalizaţi în următorii patru ani”, a completat Lucian Bode.

Lucian Bode vine cu vești bune

Aflat la Zalău, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a venit cu vești bune. Acesta a declarat că săptămâna viitoare se va semna contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă, în lungime de 31 de kilometri, dintre Nădăşelu – Mihăieşti – Zimbor.

Ministrul și-a arătat sadisfacția cu privire la faptul că tronsonul va fi realizat de o companie românească. Aceeași companie va realiza și sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului.

Lucian Bode a reamintit faptul că recent au fost semnate contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor Zimbor – Poarta Sălajului şi Nuşfalău – Suplacu de Barcău.

„Următorul pas îl vom face săptămâna viitoare când, la Cluj Napoca, vom semna contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă dintre Nădăşelu, Mihăieşti şi Zimbor.

Vorbesc de cei 31 de kilometri, pe care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România îi încredinţează printr-un contract unui antreprenor român, mă refer aici la UMB Bacău, cel care va construi şi tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului.

Aşadar, avem şansa ca un antreprenor serios, care a construit DN1H, a reabilitat DN1H tot într-o guvernare de dreapta, între anii 2010 şi 2012, când s-a reabilitat din temelii DN1H, acelaşi constructor, anul viitor va lucra pe 44 de kilometri de autostradă, între Nădăşelu şi Poarta Sălajului”, a menţionat ministrul Transporturilor.