UPDATE

Clarificări din partea Revolut:

„Potrivit reglementărilor actuale, cetățenii ruși sau bieloruși care folosesc Revolut pe teritoriul UE trebuie să prezinte documentele cu viză care le permit acestora să stea într-o țară din UE mai mult de 180 de zile, documente care trebuie să fie valide cu cel puțin trei săptămâni înainte de data la care se realizează verificarea.

Revolut verifică periodic documentele clienților, inclusiv pe cele care prezintă detalii despre dreptul de a sta într-o anumită țară UE, și aplică restricții acelor conturi ai căror utilizatori nu respectă reglementările în vigoare.

După cum le-a fost comunicat clienților în cauză, pentru a verifica un cont trebuie furnizată următoarea documentație: document valabil cu viză de ședere pe termen lung; permis de rezidență și actul de identitate național din țara în care locuiesc.

Orice client al cărui cont a fost restricționat trebuie să furnizeze permisul de ședere sau viza valabilă.

Revolut aplică aceste reguli încă din august 2022, atunci când au fost enunțate aceste restricții pentru cetățenii ruși care au rezidență în UE. Doar cazurile semnalate sunt recente, dar Revolut nu a luat recent niște măsuri speciale în acest sens, ci aplică încă de anul trecut toate regulile adoptate la nivelul UE, imediat după ce au fost făcute publice.”

Ştirea iniţială

Revolut a blocat conturile unor cetățeni ruși din Uniunea Europeană

Patru cetățeni ruși, care locuiesc în Franța și în Letonia, au confirmat pentru revista americană Forbes că s-au confruntat cu restricții impuse de Revolut.

De exemplu, un cetățean rus, care locuiește în Franța, a declarat că, cu câteva săptămâni înainte de ai expira viza pe termen lung, Revolut a solicitat documente îi permit să trăiască în Uniunea Europeană (UE), fără a acceptat un permis de ședere temporară, pe care el l-a primit din motive umanitare. Revolut și-a cerut acelui rus să furnizeze fie un permis de ședere, fie o viză D pentru o perioadă de 180 de zile.

Din moment ce nu a putut furniza asemenea documente, contul său a fost limitat de blocarea transferurilor primite. În prezent, el poate doar să cheltuiască banii rămași pe card. Revolut i-a promis, însă, că va ridica restricțiile de îndată ce el va oferi unul dintre cele două documente care confirmă dreptul său de ședere în UE.

Alți trei ruși, care trăiesc în Letonia, s-au confruntat cu dificultăți similare. Un jurnalist rus, care locuiește în Letonia, a zis că contul său a fost limitat pentru că nu are nici viză, nici permis de ședere.

La rândul său, Gennady Bakunin, fondatorul companiei „Brette Haus”, care locuiește în Letonia cu un permis de ședere, a explicat că Revolut și-a limitat operațiunile din cauza faptului că serviciul de migrație a extins examinarea cererii pentru un nou permis de ședere, iar vechiul document a expirat deja.

Contul altui cetățean rus a fost limitat atunci când a furnizat o viză D eliberată în urmă cu două luni de zile.

Purtătorul de cuvânt al Revolut: Restricțiile se aplică în mod special rușilor și belarușilor

Paddy Crowley, purtătorul de cuvânt al Revolut, a explicat că banca respectivă a înăsprit cerințele formale pentru cetățenii ruși din cauza restricțiilor impuse de Uniunea Europeană (UE). Potrivit spuselor sale, în prezent, clienții ruși trebuie să prezinte un permis de ședere prelungit sau o viză de muncă, care le permite să rămână în Uniunea Europeană (UE) mai mult de 180 de zile.

„Restricțiile se aplică în mod special rușilor și belarușilor și se aplică pe întreg teritoriul prezenței băncii”, a declarat Paddy Crowley, potrivit sursei citate anterior.