“New York Stock Exchange este sub atac. Unul dintre principalii săi rivali, precum si firmele de tranzacționare care fac afaceri pe schimb critică modul în care NYSE a gestionat recentele tulburări ale piaţei. Problema principală este modul în care NYSE funcționează: Intrarea în joc a comercianților într-un moment în care computerele au preluat tranzacționarea, ceea ce face sistemul mai volatilă decât oricând. NYSE operează în sistem tradiţional în care utilizează comercianți, numiţi "formatori de piață desemnaţi" pentru a stabili prețul acțiunilor. Alţii folosesc computerele pentru a face acest lucru. Cu preturile acţiunilor fluctuând salbatic în ultimele 1o zile, NYSE a invocat o regulă – numită Regula 48 – care permite factorilor de decizie din piață să nu anunțe de 4 ori preţurile acţiunilor la tranzactionare. Iar NYSE a făcut acest lucru recent, chiar marți”, mai scrie Business Insider.

„Acţiunile cotate la bursele din China, tensionate după cutremurul bursier din SUA”, scrie The New York Times.

“Bursele din China a crescut modest în dup -amiaza de miercuri, după ce datele de producție slabe atât în Statele Unite cât şi în China au trimis ieri acțiunile cotate la bursele americane în jos. Volatilitatea continuă au crescut preocupările în privinţa creşterii economice globale, cu preţul contractelor de livrare a petrolului, un indicator al cursului de activități economice, continuând să scadă în şedinţele de tranzacționare din Asia. În SUA, petrolul WTI Crude a coborât 2% la 44.48 de dolari pe baril în şedinţa de tranzacționare din Asia miercuri după-amiază, în timp ce ţiţeiul Brent din Marea Nordului a scăzut cu 1,8 la sută la 48.67 dolari barilul.”

„Bursele din toată lumea încep luna septembrie cu pierderi grele”, titrează The Guardian, în pagina electronică.

„Piețele globale au un început dramatic de Septembrie în condiţiile îngrijorării crescânde în condiţiile în care încetinirea creșterii economice a Chinei a stârnit o prăbuşire în lanţa a pieţelor din Asia, Europa și de pe Wall Street. Dupa ce a avut în August una dintre cele mai grave situaţii din ultimii trei ani, acțiunile cotate la bursele din SUA au scăzut la marți. La închidere, Dow Jones Industrial Average a pierdut 469 de puncte sau 2,8%, la 16,058 și Standard & Poor 500 Index a scazut 58 de puncte sau 3%, la 1,913. Știrile potrivit cărtora activitatea de producție din SUA a încetinit în luna August adaugat presiune asupra prețurilor acțiunilor. Situa’ia de pe Wall Street a reverberat în Asia, iar mai târziu pe bursele europene, în urma unor date slabe privind sectorul de producţie din China, care s-a aflat la minimul ultimilor 3 ani în August. Îngrijorările au dus indicele Nikkei al bursei japoneze la -3,8%. Indicele Shanghai Composite a suferit o mică pierdere de 1,3%. Situaţia din Europa este la fel de gravă. Indicele FTSE-100 a închis cu o pierdere de peste 3%, ajungând la 6,058.54 marți după-amiază. O scadere de 6,7% în luna August a marcat cea mai rea situaţie pentru indice al acțiunilor din Marea Britanie din Mai 2012 până acum. Indicele paneuropean FTSEurofirst 300 a pierdut 9% în aceeași perioadă, cea mai proasta performanţă a sa din ultimii patru ani. Marți acest indice a pierdut 3%. Încrederea investitorilor a fost lovită de o combinație de factori. Alături de semnele de încetinire a economiei chineze, bursa de valori a Chinei a scăzut în Iunie la maxime multi-anuale, iar intervențiile factorilor de decizie au facut prea putin pentru a opri grava situaţie. În același timp, piețele se pregătesc pentru perspectiva de prima creștere a ratei dobânzii din SUA, încă dinainte de criza financiară globală. În ciuda recentei turbulențe de pe piețele, există încă unele așteptări că US Federal Reserve ar putea urca rata dobânzii cât mai curând în această lună, mai ales după ce vice-presedintele Stanley Fischer a declarat la sfârșitul săptămânii trecute că a fost prea devreme pentru a se decide cu privire la o mutare în luna Septembrie.”

„Eurostar, suspendat după ce intruşi au fost detectaţi lângă Calais”, mai citim în Guardian.

„Cinci trenuri Eurostar au fost blocate în noaptea de marţi spre miercuri la intrarea în tunelul de sub Canalului Mânecii, în partea franceză, "din cauza prezenţei unor intruşi pe şine", a declarat societatea feroviară ale cărei trenuri asigură legătura între Londra şi Paris sau Bruxelles. "Există cinci trenuri Eurostar blocate la intrarea în tunel, pentru că există intruşi pe liniile de cale ferată în Eurotunel", a declarat serviciul de comunicare al Eurostar, adăugând ca problemele au început în jurul orei 20:30 GMT. "Traficul este oprit până când reprezentanţii Eurotunel şi forţele de poliţie ne spun că se poate circula", a adăugat sursa citată. Circa 3.000 de imigranţi, proveniţi în special din Africa, se află la Calais şi în împrejurimi şi încearcă în mod regulat să ajungă în Anglia.”

“Aflux record de imigranţi în Austria şi în Germania”, scrie Le Monde.

“Poliția Federală a spus că 2200 de solicitanți de azil au ajuns luni și marți în Bavaria, venind din Austria, o cifr[ record. Aceasta este "cel mai mare număr" de migranți înregistraţi în medie într-o zi în regiune, potrivit unui purtător de cuvânt al poliției. Cea mai mare economie din zona euro, Germania a devenit în ultimii ani destinația europeană favorită a emigranţilor și se află în prima linie a crizei migrației. În 2015, țara și se așteaptă să primească 800.000 de cereri de azil, de patru ori mai mult decât în 2014. Marți dimineață, Gara Keleti din Budapesta a fost evacuată în timp ce imigranţii s-au îngrămădit cu sutele în trenurile cu destinația Germania, prin Austria. Gara s-a redeschis ulterior, dar accesul imigranţilor a fost interzis. Austria s-a confruntat săptămâna trecută cu mai multe drame. Vineri, un camion care transportă douăzeci și șase de migranți, inclusiv trei copii mici, a fost oprit în vestul țării. Cu o zi înainte, 71 de imigranţi au fost găsite morţi într-un camion provenind din Ungaria. Aproape douăzeci de mii de oameni au protestat luni la Viena pentru a protesta împotriva tratamentului aplicat imigranților. Italia a anunţat ca a recuperat marţi 220 de imigranţi masaţi în două bărci gonflabile în largul coastelor libiene. Belgia a înregistrat un aflux de sosiri fără precedent, iar o tabără a fost improvizată în apropiere de centrul de înregistrare a refugiaților, în Bruxelles, în fața căruia aşteptau luni 1000 de oameni. În Suedia, Agenția pentru Migrație a declarat că numărul de cereri de azil înregistrat săptămâna trecută reprezintă un record absolut.”

“Austria: Poliția eliberat refugiații din camion sigilat”, scrie publicaţia germană Der Spiegel.

“Poliția austriacă a împiedicat o nouă dramă după ce a salvat 24 de refugiați afgani La o săptămână după ce 71 de persoane s-au fost sufocat într-un camion, poluţiştii austrieci au oprit un microbuz cu 24 de tineri afgani la bord. Vehiculul avea uşile şi ferestrele sudate, fără posibilitatea intrării aerului, iar oamenii aflaţi înaăuntru nu aveau posibilitate să scape. Polițiștii au observat microbuzul alb pe A4. Când au oprit mașina, șoferul român a fugit, dar a fost prins ulterior. Nici unul dintre tinerii afgani nu a cerut azil în Austria. Anchetatorii presupun că aceştia doresc să plece în Germania.”

“China impune noi controale pentru a bloca plecarea banilor”, titrează The Wall Street Journal.

 “China impune controale noi pentru a preveni plecarea banilor din ţară, fapt care duce la o escaladare a luptei împotriva crizei cu care se confruntă cea de-a doua economie mondială. Banca Centrală a țării a anunţat marți că va va scumpi presiunea investitorilor pe yuan, pentru a-l face competitiv faţă de dolar.”