”Bineînțeles, aceste reparații ar trebui să se întindă pe parcursul a mai mulți ani – 10 poate chiar 15 ani. Iar dacă ar fi să ne referim la sume, necesarul ar fi undeva la 500 milioane de euro anual”, este de părere Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar. Potrivit lui, s-a ajuns la această situație mai ales din cauza subfinanțării din ultimii ani și a lipsei lucrărilor de întreținere.
Anul trecut lucrurile au început să se miște în direcția dezvoltării unor proiecte noi și a demarării unor lucrări oprite din diverse motive. ”Au început să se atribuie contractele pe Coridorul IV, urmând ca anul acesta să înceapă lucrările pe o parte din Coridorul IV. De asemenea, podurile de la Fetești – Cernavodă vor fi licitate tot anul acesta”, spune Roșeanu.
O altă direcție, pe acest segment, este dată și de proiectul pilot de semnalizări ETCS Nivel 2. În acest caz, lucrările vor începe în primăvară. ”La capitolul proiecte majore ar trebui punctate și lucrările de modernizare pentru gările din orașele reședință de județ, chiar dacă este un segment diferit. Au fost deja organizate câteva licitații în acest sens”, mai spune Roșeanu.
Într-un interviu anterior pentru Capital, Mircea Marian, country manager Bombardier Transportation România a declarat că România se confruntă cu aceleași provocări cu care s-au confruntat multe alte țări europene.
”Infrastructura feroviară este doar parțial electrificată, iar aceasta nu este singura problemă. Lucru demonstrat și de specialiștii din Ministerul Transporturilor, care spuneau că pe rutele CFR există 1.322 de puncte periculoase, iar 95% din instalațiile de siguranță a circulației sunt expirate sau ar trebui reparate”, a subliniat el.
De altfel, cei doi mari constructori prezenți la nivel local, Alstom și Bombardier, au planuri mari pentru România, multe legate și de parcul de material rulant, care ar trebui înlocuit.