Într-o emisiune radiodifuzată de RTL, Segolene Royal, a declrat că „Renault s-a angajat să cheme la service un număr de vehicule, peste 15.000, pentru a le verifica și adapta astfel încât sistemul de filtrare al noxelor să funcționeze corect atât când temperatura exterioară este foarte mare cât și atunci când afară sunt sub 17 grade Celsius, momente în care acesta nu lucrează conform standardelor”. Mai exact, se pare că anumite modele Renault verificate de comisia formată de Ministrul Energiei – Captur, Espace și un vehicul comercial, după cum menționează publicația Les Echos – emit în anumite condiții de temperaturp, mai mult decât este menționat în documentele de omologare. „Pentru a fi corectă cu Renault, sunt și alte mărci care au emisii în excedent”, a completat Segolene Royal. Les Echos menționează Ford și Mercedes-Benz fără a anunța sursa informațiilor. Este însă destul de ciudat faptul că sunt luate în calcul pentru „recall” doar 15.000 de mașini, vânzările modelelor menționate fiind mult mai mari. Este posibil ca ministrul francez să fi menționat doar cifra aferentă pieței franceze.

Spre deosebire de scandalul Dieselgate care dă mari bătăi de cap grupului Volkswagen, în cazul Renault nu este vorba despre amplasarea pe vehicule a uni sistem care să „păcălească” mecanismele de testare, ci doar despre funcționarea defectuoasă a unor filtre. Deocamdată, Renault nu a comentat declarațiile ministrului francez și nici nu a anunțat un așa-numit „recall”. La finalul săptămânii trecute, grupul francez a trecut prin momente dificile după ce au fost aflate detalii despre controale ale autorităților franceze în privința emisiilor de noxe, acțiunile companiei scăzâd la bursă cu circa 20%.