RCS&RDS şi Antena Group au câştigat în martie 2008 licitaţia pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I în sezoanele 2008/2009, 2009/2010 şi 2010/2011, pentru suma de 102 milioane de euro.  În luna mai a anului 2008 CNA acorda  licenţe pentru posturile sportive gspTV, gspTV 2, gspTV 3 şi gspTV 4. Totul a mers bine între cele două companii până când contractul a expirat.
RCS&RDS a decis să îşi creeze propriile posturi sportive, Digi Sport, astfel că în luna mai a anului 2011 imediat dupa terminarea ultimei etape a Ligii 1, RCS&RDS a decis să scoată din grila sa postul gspTV, ca urmare a încetării colaborării pentru transmiterea meciurilor din campionatul românesc de fotbal. Au urmat momente de tensiune, iar cele două părţi au ajuns la tribunal de mai multe ori.
La Tribunalul Bucureşti a fost înregistrat în data de 4 martie 2011 un dosar prin care RCS&RDS cerea insolvenţa Antena TV Group. Obiectul cauzei dosarului era“procedura insolvenţei – societăţi pe acţiuni”, iar materia juridică – “faliment”. Antena TV Group a cerut apoi insolvența companiei RCS & RDS. Antena TV Group avea de încasat o datorie de 2,1 milioane de lei (cu TVA) de la RCS & RDS, suma reprezentând banii pe care RCS&RDS ar fi trebuit să îi plătească pentru retransmisia televiziunilor Antena 3 şi Euforia TV în perioada ianuarie – iunie 2010.
După ce a fost amendat de CNA în mai multe rânduri şi după ce Judecatoria sectorului 5 a impus firmei obligativitatea de a introduce postul GSPTV în grilă, RCS&RDS a decis, la finele anului, să scoată din grila Antena 2 introducând pe aceeaşi frecvenţă România TV.
Antena 1 și Antena 3 dispar din grila RDS
Pe 20 aprilie 2012, RDS-RCS şi-a notificat cei 1,1 milioane de clienţi de televiziune prin satelit că încetează trasmisia canalelor Antena 1 şi Antena 3. Explicația, Antena Group ar fi cerut 7 milioane de euro pe an pentru difuzarea celor două posturi de televiziune prin satelit. "RCS-RDS nu poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, suma solicitată de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a canalelor Antena 1 și Antena 3", se scria în mesajul difuzat de Digi. Decizia RDS scade cota de piaţă a Antenelor cu 15%. Au urmat campanii denigratoare din partea ambelor companii. Pe 19 martie, anul acesta, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), a sancţionat cu somaţie publică, Antena Grup din cauza unei campanii incorecte împotriva RCS&RDS. Potrivit Narcisei Iorga, membru CNA, Antena Grup nu a respectat principiul informării corecte, în timp ce prezentarea DIGI 24 a respectat aceste principii. Invocând art 3 din Legea Audiovizualului, art 64, 66 şi 67, aceasta a propus sancţionarea Antena Grup cu o somaţie publică.
Şeful Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, reţinut de DNA
30 mai 2013, procurorii DNA au dispus reţinerea directorului general al Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, pe un termen de 24 de ore, urmând a fi prezentat instanţei competente cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile. Procurorii DNA efectuează cercetări penale faţă de Sorin Alexandrescu, în sarcina căruia s-a reţinut infracţiunea de şantaj.
Din Ordonanţa de punere în mişcare a acţiunii penale întocmită de procurori a rezultat că, în perioada 16 aprilie – 24 mai, inculpatul Alexandrescu George Sorin, director general al ANTENA TV GROUP, a constrâns un administrator al unei societăţi comerciale să semneze un contract în condiţii prestabilite, impuse de inculpat, sub ameninţarea că, în caz de refuz, va da în vileag fapte presupus compromiţătoare pentru persoana în cauză. Dosarul a fost constituit ca urmare a denunţului părţii vătămate. Potrivit unor surse judiciare, ar fi vorba de firma RCS&RDS.
Compania RCS & RDS este controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari, 42 ani, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri autohtoni. Societatea Antena TV Group SA, care operează licenţele televiziunilor Antena 1, Antena 2, Euforia TV, Antena 3 şi Antena 1 International, este controlată de familia Voiculescu.

Te-ar putea interesa și: