Capital: Care au fost motivele ce au determinat Antena 1 sa comande la IMAS sondajul de opinie TV?
Sorin Oancea: Este al treilea an consecutiv in care Antena 1 comanda astfel de sondaje anuale pentru o evaluare a realizatorilor, a emisiunilor acestora, a imaginii postului in general, raportata la competitie si la piata TV.
Capital: Care au fost deciziile luate pana acum de conducerea Antenei 1 pe baza rezultatelor acestui sondaj?
Sorin Oancea: Am luat mai multe decizii, incepand de la cele de personal si terminand cu cele de grila; unele au fost deja vazute sau aflate de catre public si presa, altele vor fi vazute in continuare. Nu va pot spune in detaliu, pentru ca tine de strategia de programming, strategia generala a postului pentru anul 2002.
Capital: Exista o ajustare a salariilor vedetelor Antenei 1 in anul 2002 in functie de popularitatea lor rezultata din acest sondaj? A servit acest studiu pentru o renegociere a salariului cu fiecare vedeta in parte?
Sorin Oancea: Sigur ca da. Salariile vedetelor Antenei 1 sunt legate in primul rand de performantele de audienta pe care acestea le realizeaza luna de luna, iar acest sondaj nu face decat sa le creeze sansele pentru ocuparea unor posturi, in sensul prezentarii unor emisiuni sau altora, in sensul prelungirii contractelor pe care acestea le au cu Antena 1 sau in sensul incetarii acestor contracte. In ceea ce priveste renegocierea salariului cu fiecare vedeta in parte, nu neaparat, dar ajuta pentru evaluarea fiecarei vedete intr-o perspectiva de scurta durata.
Capital: Ce criterii ia in calcul patronatul Antenei 1 pentru stabilirea salariilor vedetelor?
Sorin Oancea: Criteriile sunt popularitatea acestora, talentul lor si, intr-o oarecare masura, cota de piata, in sensul vedetelor noi care ar veni la Antena 1.
Capital: Care este ponderea salariilor vedetelor de la Antena 1 din totalul cheltuielilor lunare? De exemplu, ponderea salariilor din cheltuielile statiei pe luna noiembrie 2001.
Sorin Oancea: Ponderea salariilor este confidentiala, tine de strategia bugetara a postului si nu o pot divulga.
Capital: Programul de stiri „Observator” (ora 19) a inregistrat un scor bun in sondajul IMAS. In ciuda acestui fapt, din echipa de realizatori si-au dat demisia redactorul-sef Cristian Ionescu, producatorul general Octavian Basoc si altii. Care sunt cauzele acestor demisii?
Sorin Oancea: Cauzele acestor demisii le cunosc cel mai bine Cristian Ionescu si celelalte trei persoane care si-au dat demisia o data cu el, iar motivele tin mai degraba de unele diferente de stil de lucru, de unele diferente de viziune profesionala. Nu trebuie uitat ca echipa stirilor de la Antena 1 numara peste 70 de persoane, este o munca de echipa – fiecare jurnal are o echipa proprie de editare – si ca incepand cu numirea lui Radu Cosarca in functia de director al departamentului de stiri, stilul Observatorului s-a modificat. Aceasta modificare a condus la cresterea de audienta a Observatorului Antena 1, care este, practic, principala emisiune informativa din Romania in acest moment si care, oricum, in al doilea semestru al anului 2001, a fost de departe – in termeni de audienta, vorbesc – cea mai vizionata emisiune de stiri. Cred ca acesta este un semn al faptului ca noua strategie are succes.
Capital: Cum caracterizati investitiile publicitare in piata TV, in anul 2001?
Sorin Oancea: Anul trecut, investitiile publicitare in piata TV au avut aproximativ aceeasi valoare cu cele din anul 2000, circa 60 milioane de dolari. O caracterizare generala ar fi: o piata publicitara TV modesta.
Capital: Cum a incheiat Antena 1 anul 2001- cifra de afaceri, volumul de publicitate vandut?
Sorin Oancea: Antena 1 a incheiat anul 2001 in crestere fata de anul precedent, cresterea de volum de publicitate vandut a fost de aproximativ 10%, si noi suntem multumiti.
Capital: Cum credeti ca va evolua piata de publicitate TV in anul 2002?
Sorin Oancea: Cred ca piata de publicitate va inregistra anul acesta o usoara crestere fata de anul 2001. Noi estimam o crestere de 5-7%.    

Care este postul TV preferat de dvs? (%)
Postul    Prima mentiune    A doua mentiune    Total
Antena 1    34,1    29,5    63,6
Pro TV    23,5    27,6    51,1    
Prima TV    17,7    14,9    32,6
TV Romania 1    8,1    11,1    19,2
Acasa TV    6,8    4,4    11,3
HBO    2,5    1,8    4,3
Atomic TV    2,4    1,5    3,9
TVR2    1,3    2,3    3,6
Tele 7 abc    0,6    1,6    2,2
OTV    1,1    1    2,1
MCM Romania    0    0,7    0,7
Realitatea TV    0    0,1    0,1
Nu stiu/ Nu raspund    1,9    3,4    1,9
Sondajul a fost realizat in perioada 15-20 noiembrie 2001, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.544 de subiecti, cu o eroare de 2,7%.
Baza ce receptioneaza simultan Antena1, Pro TV si Romania 1 este de 837 de subiecti.

BAZAR

Au inceput pregatirile pentru festivalul Ad. Print 2002
Agentia de relatii publice Millenium Image & Communication Group anunta organizarea celei de-a IV editiei a festivalului de creatie publicitara Ad.Print la Sinaia, in perioada 2-7 aprilie. Schimbarile majore survenite in structura festivalului, incepand din acest an, sunt largirea ariei de participare de la Romania la Europa Centrala si de Est, mutarea perioadei de desfasurare a festivalului din iarna in primavara si categoriile si sectiunile noi de premii. Sunt invitate agentii de publicitate din 19 tari din Noua Europa.

Adio, Betty!
Ultimul episod al telenovelei „Betty cea urata” (Acasa TV), difuzat luni 21 ianuarie la ora 20,00, a inregistrat in orasele cu peste 200.000 de locuitori (urbanul mare) un rating de 15,1%, avand o cota de piata de 29,3%, conform AGB Data Research. „Culisele” serialului, difuzat imediat dupa respectivul episod, a avut un rating de 11,6% si o cota de 22%. Sunt scoruri bune pentru Betty, daca ne gandim la filmele care rulau pe posturile concurente.

Spotlight pregateste campania Mondial
Campania principala de comunicare (publicitate si PR) pentru producatorul de placi ceramice (gresie si faianta) Mondial din Lugoj va debuta in primavara acestui an, in presa si TV. Campania va fi realizata de agentia de publicitate Spotlight, care a castigat contul in urma unei licitatii desfasurata anul trecut. Mondial SA este al treilea producator de placi ceramice din Romania si lider national in productia de obiecte sanitare. Din 1996, Mondial face parte din concernul german Villeroy & Boch. Agentia de publicitate Spotlight s-a angajat sa asigure toata gama de servicii de comunicare: cercetare, strategie, creatie, productie, implementare si postevaluare. In lunile octombrie – decembrie 2001, agentia a efectuat o cercetare de piata si a testat mai multe concepte de promovare in cadrul unor grupuri tinta.

CSOP a inceput sa masoare audienta lui OTV, B1 TV si Realitatea TV
Firma CSOP anunta ca, prin serviciul sau de masurare electronica (peoplemeter), pune la dispozitia clientilor audientele posturilor OTV, B1 TV si Realitatea TV. Pentru postul metropolitan B1 TV, compania furnizeaza si monitorizarile de programe si spoturi publicitare.r
r
Un nume nou pe piata publicitatiir
Ultima agentie de publicitate aparuta pe piata romaneasca se numeste Cubb Communication. Actele i-au iesit in toamna acestui an. Este o agentie full-service si a fost infiintata de Radu Cujba, Iuliana Bercea si Cristian Bulfinschi, toti trei cu experienta de cinci ani fiecare la o agentie de publicitate multinationala. r
r
D’Arcy isi completeaza echipar
Paul Hotea ocupa postul de Group Account Director la agentia de publicitate D’Arcy. Ea a mai lucrat la Graffiti/BBDO, Coty si Ogilvy&Mather. Este absolventa a Facultatii de Automatica din Institutul Politehnic Bucuresti. Tot la D’Arcy a fost angajata Alexandra Theodorescu, pe postul de Account Executive. A mai lucrat in functia de consultant recrutare la Business Inteligence Aggency.r
r
Un nou Account la Lowe Lintas GGK r
Elena Stanciu este noul Account Assistant in cadrul agentiei de publicitate Lowe Lintas GGK. In varsta de 24 de ani, Elena Stanciu a absolvit Facultatea de Litere Bucuresti, sectia Comunicare si Relatii Publice, promotia 2000.r