În ciuda incertitudinilor legate de evoluția pieței europene, analiștii Autofacts rămân optimiști considerând că perspectivele industriei auto sunt pozitive. Mai ales că efectele noilor reglementări adoptate la finalul anului trecut de reprezentanții Uniunii Europene ar trebui să fie, pe termen mediu, pozitive.

„Multe depind de felul în care se va rezolva situația datoriilor suverane din Europa”, a declarat Calum McRae, analist al Autofacts. Chiar dacă europenii nu vor reuși să își rezolve singuri problemele, zonele emergente ale planetei vor putea suplini scăderea din statele UE. „China, în special, a fost în ultimii ani un element pozitiv din perspectiva volumului vânzărilor de mașini. Ne așteptăm ca întreaga zonă Asia-Pacific să continue pe un trend pozitiv și în 2012. Efectele din zona euro ar putea afecta însă întreaga lume reducând estimările noastre până la o creștere cu doar 1%”, a menționat McRae.
Principalele motive care au impus Autofacts să estimeze o creștere a producției de vehicule ușoare cu circa 7% sunt:

  • Înăsprirea politicilor monetare și alte schimbări ale legislației în Brazilia, India și China au provocat o creștere mai lentă a vânzărilor de mașini ]n 2011. Dar, odată ce temerile privind evoluția viitoare a acestor piețe se vor estompa (grație măsurilor luate), vom asista, din nou, la o creștere economică substanțială.
  • Rusia pare în pragul unui nou an cu cerere locală puternică.
  • Creșterea din statele BRIC (Brazilia, India, China, Rusia) este posibil să fie mult mai mare decât cea de anul trcut (cca. 5%), ajungând chiar la 12%.
  • Există potențial pentru o recuperare rapidă și chiar o creștere accelerată a sectoarelor auto din Japonia și Thailanda.
  • Perspectiva industriei auto nord-americane rămâne pozitivă, chiar dacă volumul nu va fi la fel de mare ca în anii anteriori declanșării crizei.