Organizarea scrutinului din 28 noiembrie va costa 670 de miliarde de lei. Sunt incluse aici, printre altele, tiparirea buletinelor de vot, stampilele, urnele, cabinele de vot, articolele de birotica necesare sectiilor de votare si birourilor electorale, costurile cu transportul, indemnizatiile personalului. Daca, asa cum o arata mai toate sondajele, vom avea un al doilea tur pentru presedintie, suma va creste cu inca cel putin 300 de miliarde de lei. Dar lucrurile nu e opresc aici. Alte zeci, poate chiar sute de miliarde vor fi fost cheltuite pentru campania electorala. Publicitatea in presa sau outdoor, mitingurile si concertele electorale, ba chiar si transportul, cazarea si masa pentru candidati si insotitorii acestora, toate atarna greu in balanta.Conform unui studiu realizat de Institutul pentru Politici Publice (IPP), in primele 12 zile de campanie partidele au cheltuit aproape 750.000 de dolari numai pe aparitiile in presa scrisa. Mai mult de jumatate din acesti bani figureaza in dreptul celor doua forte politice principale, PSD+PUR si Alianta DA. Insa, dupa cum arata autorii studiului, „volumul publicitatii angajate de catre Guvern si alte institutii ale administratiei publice centrale, care prezinta spoturi legate direct de imaginea unor figuri marcante ale PSD, depaseste, in perioada 1 octombrie – 5 noiembrie, volumul total de publicitate electorala angajat de toate partidele in aceeasi perioada”. Este vorba de circa jumatate de milion de dolari pentru reclame la sali de sport, autostrazi, telefonul primului-ministru ori… alaptare.Nereguli au fost observate si in ceea ce priveste spoturile difuzate, tot intre 28 octombrie si 8 noiembrie, la radio si televiziune. In primul caz PSD+PUR a beneficiat de peste 7.000 de secunde de reclama, in timp ce PRM a avut alocate 4.100 de secunde, iar Alianta DA 2.400 de secunde. In ceea ce priveste spoturile TV, PSD+PUR a avut aproape 15.600 de secunde, Alianta DA 5.800 de secunde, iar PRM 4.600 de secunde. Nici nu mai conteaza ca spoturile opozitiei sunt de multe ori programate dimineata, iar cele ale puterii la ore de maxima audienta, eventual de mai multe ori (lucru care a si atras sanctiuni din partea CNA pentru unele televiziuni).O monitorizare a cheltuielilor de campanie a fost efectuata si de Asociatia Pro Democratia. Conform acesteia, pana la 10 noiembrie, social-democratii au cheltuit pe publicitatea in presa si outdoor circa 800.000 de dolari, in timp ce Alianta se apropie de 600.000 de dolari. „Pana acum nu au fost depasiri ale limitelor de cheltuieli. Insa am observat ca unii candidati interpreteaza legea astfel incat sa poata depasi aceste limite. In plus, sunt unele cazuri, cum ar fi cel al prezentei lui Ion Iliescu pe mai multe tipuri de afise, care au nascut controverse: afisele trebuie considerate ale partidului sau ale candidatului?”, spune presedintele Pro Democratia, Cristian Parvulescu. „Oricum”, adauga el, „aparenta incadrare in prevederile legale nu inseamna ca nu vor fi cheltuiti bani multi in campanie, ci ca acest lucru se va petrece mult mai discret”.