”Lucrăm acum la un proiect foarte interesant, pe care o să-l facem public: punerea în valoare a liniei de centură de cale ferată a orașului prin utilizarea ei pentru transportul de călători. Bucureștiul este unul dintre puținele orașe din Europa care are o calea ferată de centură de aproape 80 km, folosită până acum numai pentru transportul de marfă”, a spus Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex. Potrivit acestuia, există deja un studiu elaborat, care prevede modernizarea acestei linii pentru transportul de călători.
”Va fi un tren suburban al Capitalei, un fel de metrou de suprafață. În total, se vor construi 27 de stații și 15 parcări, unde cei care vin din afara Capitalei să-și poată lăsa mașinile. Proiectul implică și extinderea rețelei de metrou cu 2,6 km, care se vor construi la capătul liniei Pipera-IMGB, unde această linie iese la suprafață”, a explicat Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar.
Acesta a adăugat că, cel mai probabil, lucrările se vor finaliza în 2015-2016, atunci când în Capitală vor fi două inele pe segmentul feroviar: centura ferovioară a Bucureștiului și inelul interior de metrou. Totodată, Roșeanu a spus că va fi nevoie de achiziția a zece trenuri care să circule pe această linie, la un interval de 15 minute.”Ținând cont că vorbim de o linie electrificată, vor fi achiziționate rame electrice, asemănătoare ca aspect cu săgeata albastră”, a adăugat el. Cu alte cuvinte, traficul la suprafață va fi mult fluidizat datorită acestei investiții.