Printre acestea se numără și Inditex, care a informat că multe dintre magazinele sale sunt închise sau operează cu restricţii, în contextul noilor măsuri introduse pentru oprirea răspândirii celui de-al doilea val al pandemiei de coronavirus (COVID-19), care afectează redresarea grupului spaniol, transmite Reuters, citată de agerpres.

Totodată, conform sursei citate, cele mai afectate sectoare în urma pandemiei au fost industria ospitalităţii şi vânzările cu amănuntul.

Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a înregistrat un declin de 14% al vânzărilor în perioada august – octombrie 2020, o redresare faţă de scăderea de 31% în trimestrul precedent. Dar noile restricţii introduse în noiembrie au dus la închiderea magazinelor pe principalele pieţe din Europa. Compania a precizat că 21% dintre magazinele sale din întreaga lume s-au închis în noiembrie.

Restricții în marile magazine

De asemenea, deşi multe s-au redeschis în prima săptămână din decembrie, un număr semnificativ de magazine operează cu restricţii. Totuşi, colecţia de toamnă-iarnă a fost bine primită de clienţi, iar vânzările online au urcat cu 76% faţă de anul trecut, a informat Inditex.

De menționat este faptul că în perioada august-octombrie 2020, compania a înregistrat un profit net de 866 milioane de euro, în linie cu rezultatele din precedentele trei luni, dar încă în scădere cu 26% faţă de perioada similară din 2019.

În același timp, vânzările totale au ajuns la 6,05 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor.

În următorii trei ani, Inditex va investi anual 900 de milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 – 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021.

În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.