Pe o piaţă a asigurărilor estimată anul trecut la 1,6 miliarde euro, valoarea primelor intermediate de brokeri a fost de circa 288 milioane euro, cu 24% mai mult faţă de 2005.

Anul trecut, inflaţia de brokeri de asigurări de pe piaţa autohtonă a condus la o puternică segmentare a activităţii pe categorii de asigurări. Cu excepţia unor multinaţionale şi a unui număr mic de companii româneşti, care acoperă toate liniile de business existente în asigurări, bătălia s-a dat pe intermedierea la nivel de nişă: brokeri captivi (sub umbrela unei bănci sau a unui dealer auto), brokeri RCA (marea majoritate), brokeri de asigurări maritime, brokeri de asigurări agricole etc. O nişă aparte este cea a lichidatorilor de daune, companii care nu se ocupă cu intermedierea contractelor de asigurare, ci acordă asistenţă la lichidarea daunelor. Antonio Souvannasouck, director general la Asigest, constată că există şi alte spaţii „bine delimitate: brokeri de viaţă/non-viaţă şi brokeri corporate/retail“. Faptul că mulţi brokeri de asigurări activează pe o nişă creează dificultăţi în alcătuirea unui clasament al celor mai performante firme din domeniu.

Un broker captiv, care activează de exemplu sub umbrela unui dealer auto, poate avea o cifră de afaceri mult mai mare decât o companie care oferă toate tipurile de asigurări. În absenţa unui astfel de top, se poate constata, totuşi, că veniturile brokerilor de asigurări în 2006 au atins 72 de milioane de euro, cu 60% mai mari decât în 2005. Aproximativ 90% din aceste venituri sunt comisioanele încasate din activitatea de intermediere, restul fiind bani proveniţi din consultanţă de risc sau alte tipuri de consiliere. Analiştii susţin că, în 2007, piaţa brokerajului de asigurări va deveni mult mai competitivă, datorită intrării unor noi jucători. Dar diferenţele se vor face în funcţie de calitatea serviciilor acordate clienţilor.