indiferent de marca. Va deranjeaza sau o considerati o recunoastere a calitatii?
Este adevarat, numele nostru, al companiei si al principalului brand – Rigips®, este acela care a devenit substantivul comun ce denumeste astazi placa de gips-carton in Romania.Credem ca acest lucru este explicabil prin faptul ca noi, Rigips Romania, suntem cei care, patrunzand primii pe piata romaneasca de profil, am impus prin produsele, solutiile, serviciile si comportamentul nostru, tendintele si standardele pietei si am contribuit in mod esential, prin promovarea continua a unor noi solutii si produse inovative, la ridicarea nivelului de asteptare a clientilor. Noi nu am urmat in mod automat dezvoltarea pietei, ci am influentat-o in mare masura, fiind ceea ce se cheama, cu un barbarism, “market maker”, lucru evident si prin prisma faptului ca intreaga piata a solutiilor constructive pe baza de gips-carton a “imprumutat” numele nostru.
De ce credeti ca produsele Rigips® s-au impus atat de bine pe piata, de unde si denumirea generica de care vorbeam la inceput?
Trebuie sa va spun de la bun inceput ca noi nu vindem pur si simplu produse, fie ele ipsosuri sau placi de gips-carton, ci promovam sisteme si solutii constructive complexe, originale, extrem de diverse si avand, toate agrementele si certificarile tehnice necesare. Toate produsele si solutiile pe care le oferim noi pietei romanesti au la baza o laborioasa si indelungata munca de cercetare, fiind testate in laboratoarele proprii ale Grupului BPB plc, de care apartinem, sau in altele independente si beneficiaza toate de garantia unica a calitatii Rigips.In ultima instanta, mesajul nostru catre clienti este ca oferim cea mai ridicata valoare de pe piata, valoare creata de-a lungul intregului lant, de la extractie productie si cercetare, pana la distributie, servicii si garantii. Iar la nivelul clientului, aceasta valoare se materializeaza in performanta de varf si calitate ireprosabila. Faptul ca timp de aproape 11 ani de cand suntem prezenti in piata romaneasca nu au existat reclamatii privitoare la calitatea produselor, a sistemelor si a serviciilor noastre spune, credem noi, destul de multe in aceasta privinta.
Cum este perceput brandul Rigips in prezent?
Trebuie in primul rand mentionat ca Rigips® este un brand european, german la origine, deci este asociat cu ideea de seriozitate si competenta tehnica a acestora, si care, trecut prin filtrul inventivitatii engleze si al deschiderii tehnice a acestora, a devenit unul dintre cele mai cunoscute in industria constructiilor de interior si un sinonim al calitatii. Beneficiem de acest brand, este printre principalele noastre active si, in acelasi timp, avem mari obligatii fata de el. Prin urmare, valorile pe care le reprezinta acest brand in Europa, calitate, diversitate, inovatie, seriozitate, siguranta, sunt si cele care trebuie si definesc Rigips-ul pe plan national.Rigips Romania se identifica si cu valorile grupul britanic din care face parte, BPB plc., care este recunoscut pe plan mondial ca lider si in aceste privinte, adaugand celor mentionate un efort continuu de anticipare a nevoilor si asteptarilor clientilor, precum si un respect profund fata de mediul inconjurator, natural sau construit. Din acest ultim punct de vedere este un privilegiu pentru noi sa lucram intr-un grup a carui responsabilitate se indreapta nu numai spre cresterea cotei de piata, ci si spre comunitatile in care existam si facem afaceri.Un aparent contrapunct il constituie faptul ca produsele marca Rigips® fiind percepute, pe drept cuvant, ca cele mai inalte calitativ, o parte din cumparatori le asociaza cu preturi si costuri de montaj ridicate. O perceptie profund gresita intrucat in final nu calitatea, ci tocmai absenta acesteia costa foarte mult, dar care, ca orice perceptie inradacinata adanc in mentalul colectiv, se va schimba relativ lent.
Cum apreciati evolutia Rigips in Romania, care au fost principalele etape de dezvoltare?
As mentiona doua argumente care sprijina ideea ca Rigips Romania a avut in mod constant o evolutie foarte buna.In primul rand si cel mai important, este vorba de raspunsul clientilor, al pietei, care a fost cel putin pe masura asteptarilor, Rigips ramanand lider al acesteia in toata perioada de la infiintarea sa si pana astazi, in ciuda multiplicarii numarului competitorilor si implicit al ofertelor acestora. Ca rezultat direct al acestei situari, Rigips Romania a ajuns astazi la o cifra de afaceri de aproape 28 milioane de euro. Apoi, merita atentie modul in care grupul britanic BPB plc., din care facem parte, a inteles sa-si sporeasca expunerea fata de piata romaneasca. In urma cu peste zece ani eram doar doi oameni lucrand la acelasi birou. Acum suntem o echipa de peste 200 de persoane, care va spori la peste 240 odata cu inaugurarea noii fabrici de gips-carton. Solutiile noastre constructive sunt disponibile in cele mai indepartate colturi ale tarii, avem o unitate de productie, fabrica de ipsosuri de la Turda, care functioneaza cu motoarele turate la maximum. Iar toate acestea au cerut investitii serioase, care ne-au transformat intr-unul dintre cei mai mari investitori britanici din Romania. Este improbabil ca BPB plc. sa fi facut toate aceste eforturi financiare daca Rigips Romania n-ar fi avut o evolutie constant foarte buna in tot acest timp.
Care este valoarea investitiilor Rigips in Romania si cum au fost acestea implementate?
In primul rand as mentiona investitiile facute la fabrica noastra de ipsos de la Turda, pe care am achizitionat-o in august 1999. Am investit de atunci peste 9 milioane de euro in aceasta unitate, in reconstructia capacitatilor de concasare din cariera, in imbunatatirea si multiplicarea liniilor tehnologice de fabricatie, in echipamente foarte performante de protectie a mediului, rezultatul fiind ca astazi fabrica de ipsosuri din Turda este liderul incontestabil al pietei romanesti, cu gama cea mai bogata de noi produse si cu altele in pregatire, produse ce se adreseaza atat domeniului constructiilor, cat si celui industrial, atat pietei interne cat si celei externe. si programul investitional va continua si in urmatorii 3 ani.In al doilea rand, ca o confirmare suplimentara a performantelor obtinute de firma noastra, respectiv a angajamentului pe termen lung al BPB plc. in Romania, grupul britanic a decis in urma cu 1,5 ani construirea unei fabrici moderne de panouri de gips-carton, tot la Turda, nu departe de cea existenta.O investitie de cca. 32 milioane de euro, noua fabrica, a carei constructie este in desfasurare, va deveni pe deplin operationala in a doua parte a anului 2005 si va produce toate tipurile principale de panouri de gips-carton: normale, rezistente la umezeala, rezistente la foc, precum si rezistente la foc si umezeala. Adaugati la cele mentionate o investitie de aproape 4 milioane euro intr-un nou sediu si a unui nou depozit in Bucuresti si inca aproape 700,000 euro pentru finantarea unor lucrari de utilitate publica: consolidarea, repararea si modernizarea podului de peste raul Aries din comuna Mihai Viteazu-judetul Cluj (a carei utilizare a fost oprita de catre Administratia Drumurilor Publice in urma cu peste 2 ani, fara a se aloca insa si sumele necesare finantarii lucrarilor de reparare a acestuia) si realizarea unui drum nou ce va ocoli satul Cheia, imbunatatind in mod esential si pentru prima data dupa 45 de ani, calitatea vietii locuitorilor acestui sat, si veti avea imaginea completa a investitiilor BPB plc. in Romania: peste 45 milioane euroToate proiectele mentionate fac parte din strategia de integrare verticala a activitatilor grupului BPB plc. in Romania – de la extragerea si prelucrarea materiei prime, la realizarea produsului finit si pana la distributia si vanzarea acestuia.
Care sunt proiectele pentru urmatorii ani?
Credem ca prin investitiile pe care le vom face, prin eforturile permanente de dezvoltare si prin diversitatea si calitatea serviciilor noastre vom reusi sa ne mentinem pe pozitia de lider al pietei din Romania.