Cel mai important lucru pentru conducerea unei companii este să recunoască la timp că se află în dificultate şi să acţioneze în consecinţă, susţine Mihaelei Moise, Director Restructuring Services în cadrul KPMG, companie de consultanţă spre care se îndreaptă în aceasta perioadă companii lovite de criză.

Al doilea pas recomandat de reprezentantul KPMG este instituirea unei gestiuni riguroase a trezoreriei, în aşa fel încât firma să nu rămână fără lichidităţi.

De asemenea, fiecare societate trebuie să îşi stabiliească propria strategie ţinând cont de mărimea business-ului, de portofoliul de produse sau clienţi şi de pieţele pe care acţionează, potrivit lui Cornel Popa, avocat asociat şi Coordonator al Departamentului de Gestionare a Crizei din cadrul Ţuca Zbârcea & Asociaţii.

„O măsură destul de grea este identificarea activităţilor vulnerabile la risc şi restructurarea acestora”, mai spune Mihaela Moise.

În ultimă instanţă, firma trebuie să stopeze sau să amâne investiţiile care nu au un impact vital asupra activităţii companiei şi să recurgă la externalizarea şi delocalizarea unor activităţi.

Însă, cea mai bună soluţie pentru o perioadă dificilă a economiei este instituirea unei „echipe de criză” care să gestioneze şi să comunice corect problemele pe care le are compania pentru a căuta soluţii.

DETALII:
Citeşte şi Cum ne salvăm afacerea, cu sau fără celulă de criză.
Citeşte şi Criza, oportunitate de business pentru firmele de consultanţă şi casele de avocatură.
Citeşte şi Companiile mari – principalii clienţi ai consultanţilor.