Premieră pentru România. Google vine în sprijinul Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din țara noastră. De acum înainte, acestea au posibilitatea să-şi extindă afacerile în străinătate, prin găsirea de noi clienţi şi creşterea vânzărilor online peste granite. Totul se va întâmpla cu ajutorul Market Finder, un nou instrument prezentat de Google România.

Platforma oferă gratuit ghiduri, materiale video, dar și sfaturi pentru a facilita primii paşi ai companiilor către export şi pieţele externe. Conform Google România, pentru 60% dintre companiile care doresc să exporte, lipsa de informaţii despre pieţele externe este principala provocare. În acest sens, o companie are nevoie de informaţii de bază înainte de a-şi alege piaţa, cum ar fi unde este cererea cea mai mare pentru produsele şi serviciile pe care le oferă.

“Lansăm global market finder, un instrument care ajută companiile să găsească noi piețe. Vom ajuta companiile cu consultanță și cu traininguri. Ne dorim să ajungem în cât mai multe locuri din țară și la cât mai multe companii.

Toți cei care vor, să ceară ajutor. Sunt toate resursele puse la dispoziție. Este consultanță gratuită. Cereți ajutor, obțineți finanțări. România are nevoie de companii care să depășească acel trei ani de start-up. E o investiție majoră. Să crește specialiști sau intră în agenții. E un plus pe care îl susținem foarte mult. Din cei 100 de mii de tineri din atelier peste 40% și-au găsit joburi după acest training”, a anunțat Ela Moraru, CEO Google România.

Market Finder poate oferi date pentru toate aceste categorii, ajutând IMM-urile să-şi extindă afacerile în străinătate, în contextul în care companiile trebuie să cunoască anumite date precum dimensiunea pieţei, structura acesteia, cine sunt potenţialii clienţi şi cât sunt dispuşi să plătească, precum şi informaţii despre competitori.

Reprezentanţii gigantului american spoun că există mai mulţi paşi pe care companiile trebuie să le urmeze accesând Market Finder şi pentru a exporta.

Astfel, o primă etapă ar fi găsirea celor mai bune pieţe de export, iar după ce este introdusă în platforma adresa web a afacerii, aplicaţia va sugera pieţele cele mai potrivite către care compania ar putea să-şi exporte bunurile şi serviciile. Mai departe, va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de către firmă, precum şi dimensiunea potenţială a pieţei. Market Finder va analiza gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil, oferind indicatori clari şi informaţii detaliate despre potenţialul fiecărei pieţe.

Pasul 2 constă în pregătirea afacerii pentru pieţele globale. La această etapă, Market Finder cuprinde instrumente de localizare, ghiduri şi sfaturi care arată cum să comunici eficient către o nouă piaţă, indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată. „Resursele de logistică prezintă regulile internaţionale pentru livrări şi transport din piaţa aleasă. Ghidul plăţilor explorează multitudinea opţiunilor de plată disponibile global şi sugerează care sunt cele mai potrivite pentru fiecare piaţă”, notează Google România.

În final, etapa a treia a procesului parcurs pe Market Finder ajunge la găsirea de noi clienţi. Market Finder oferă resurse de pregătire în digital marketing pentru ca utilizatorii să poată găsi afacerea atunci când o caută. De exemplu, arată cum să creeze campanii de publicitate eficiente şi ţintite către piaţa aleasă, printr-o serie de studii de caz, ghiduri şi materiale video.

Oficialii Google România au lansat şi proiectul „Exportă cu Google Atelierul Digital”, un program naţional gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să îşi extindă afacerea peste graniţe.

Programul constă în ateliere de export şi consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi. Prin intermediul acestei iniţiative, antreprenorii vor învăţa cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor şi cum să o implementeze.

La acest eveniment a participat și Sergiu Valeriu Naș, secretar de stat în ministerul pentru IMM-uri. Acesta a asigurat toți antreprenorii de sprijinul Executivului.

“Mă bucur să mă aflu aici la lansare.  Felicităm Google pentru lansarea market finder. Cel mai cunoscut brand al programelor noastre e start up nation. Vom fi alături de dânșii în promovarea workshopurilor din țară. Ministerul este deschis și este alături de toate organizațiile profesionale ce efetuează programe educaționale pentru mediul de afaceri din România. Felicitări pentru acest tools interesant și binevenit. Îl vom recomanda tuturor companiilor din România. Vă așteptăm cu programe de parteneriat.

Noi discutăm cu antreprenorii, le ascultăm opiniile și sugestiile pentru a modifica legislația în cel mai bun mod. Sprijinim întreg mediul de afaceri. Invităm toți antreprenorii să vină concret cu propuneri sugestii, să ne semnaleze problemele și să vină cu soluții. Ăsta este cel mai eficient mod de lucru și așa identificăm probleme”, a spus Naș

Invitat special al evenimentului a fost Monica Cadogan, antreprenor la Vivre. Aceasta a vorbit despre legătura strânsă dintre Google și firma pe care o reprezintă. “Toate operațiunile noastre și interacțiunile noastre sunt în online. Google și celelalte platforme au fost partener pentru noi ca să creștem ca și brand. Google nu a fost o opțiune pentru noi. A fost o condiție. Google e un model fericit pentru această prezentare. Ne-am extins puternic prin propriile resurse. Ceea ce facem noi merită popularizat repede. Vivre e un bun exemplu pentru o companie care vrea să exporte. Vindem mai mult de jumătate din producție în afara României”, a anunțat Monica Catogan.

Te-ar putea interesa și: