Preluarea mărcii de autoturisme de teren Hummer de la General Motors (GM) de către Sichuan Tengzhong va fi blocată de autorităţile din China din cauza lipsei de experienţă în domeniul auto a producătorul chinez de utilaje grele şi a problemelor de mediu implicate de construirea automobilului.

GM a încheiat, la începutul lunii iunie, un acord pentru vânzarea Hummer către Sichuan Tengzhong, măsură care face parte din procesul de reorganizare a grupului american falimentar, potrivit Mediafax.

Însă preluarea mărcii americane contravine planurilor Agenţiei naţionale chineze pentru dezvoltare şi reforme de a reduce poluarea generată de industria prelucrătoare locală, a anunţat un post naţional de radio din China.

Un alt motiv pentru care agenţia va bloca achiziţia este lipsa de experienţă a Sichuan Tengzhong în producţia de autovehicule. Pentru a fi finalizată, afacerea va trebui aprobată de autorităţile chineze.

Automobilele Hummer au fost construite, iniţial, de compania AM General ca maşini militare off-road. Marca a fost cumpărată de GM în 1999 şi s-a bucurat de aprecierea unor celebrităţi, printre care actorul american Arnold Schwarzenegger. Vânzările au scăzut, însă, pe măsură ce imaginea de marcă militară şi-a pierdut din popularitate, iar preţul combustibilului a crescut.

GM încearcă să vândă mărcile, diviziile şi activele neprofitabile, pentru a ieşi din procedura de faliment ca o companie de dimensiuni mult mai reduse, însă profitabilă şi cu o capacitate mare de adaptare la mişcările din piaţă.

Grupul Tengzhong, format în anul 2005 prin fuziunea mai multor companii din China, asamblează vehicule pentru utilizare specială, componente structurale pentru autostrăzi şi poduri, utilaje pentru construcţii şi echipamente grele pentru industria energetică.

SURSA: Mediafax