Majoritatea deceselor au avut loc în țările cu venituri mici și mijlocii, unde poluarea poate reprezenta cauza până la un sfert din aceste decese. Bangladesh și Somalia au fost cel mai grav afectate.

Poluarea aerului a avut cel mai mare impact, reprezentând două treimi din decesele cauzate de poluare.

Brunei și Suedia au avut cel mai mic număr de decese legate de poluare.

Cele mai multe dintre aceste decese au fost cauzate de boli non-infecțioase legate de poluare, cum ar fi boli de inimă, accident vascular cerebral și cancer pulmonar.

"Poluarea este mult mai mult decât o provocare ecologică – este o amenințare profundă și perpetuă care afectează multe aspecte ale sănătății și bunăstării oamenilor", a declarat autorul studiului, Prof Philip Landrigan, de la Scoala de Medicină din Icahn, la Muntele Sinai din New York .

Cel mai mare factor de risc, poluarea aerului, a contribuit la 6,5 milioane de decese premature. Aceasta a inclus poluarea din surse exterioare, cum ar fi gazele și în gospodării, cum ar fi arderea lemnului sau cărbunelui în interior.

Următorul cel mai mare factor de risc, poluarea apei, a reprezentat 1,8 milioane de decese, în timp ce poluarea la locul de muncă a fost cauza a  800 000 de decese la nivel global.

Aproximativ 92% din aceste decese au avut loc în țările mai sărace, cu cel mai mare impact resimțit în locuri în curs de dezvoltare economică rapidă, cum ar fi India, care s-a clasat pe al cincilea cel mai înalt nivel de decese din cauza poluării, și China, pe locul 16.

În Marea Britanie, aproximativ 8% sau 50.000 de decese sunt estimate a fi legate de poluare. Acest lucru pune Regatul Unit pe locul 55 din cele 188 de țări studiate, plasându-l în spatele Statelor Unite și a multor țări europene, printre care Germania, Franța, Spania, Italia, Danemarca.

Dr. Penny Woods, de la Fundația British Lung, a declarat: "Poluarea aerului atinge punctul de criză la nivel mondial, iar Marea Britanie se îndreaptă mai rău decât multe țări din Europa de Vest și SUA. „

"Un factor care contribuie poate fi dependența noastră de vehiculele diesel, notorii pentru pomparea unei cantități mai mari de particule otrăvitoare și gaze. Acestea au lovit oamenii cu o afecțiune pulmonară, copiii și cel mai mult, persoanele în vârstă.„