Cash-ul dispare. Această creștere este alimentată de o preferință tot mai mare pentru plățile digitale, incluziune financiară sporită și o infrastructură de plată în evoluție rapidă, care atrag consumatorii, potrivit unui raport recent al GlobalData, o firmă de date și analiză.

Payment Cards Analytics al GlobalData evidențiază că valoarea totală a plăților cu cardul din Africa de Sud a înregistrat o rată de creștere impresionantă de 10,3% în 2024, ajungând la 2,7 trilioane de lei.

Această creștere este determinată în primul rând de cheltuielile mai mari ale consumatorilor și de o acceptare din ce în ce mai mare a plăților cu cardul în rândul comercianților, subliniind o schimbare în obiceiurile financiare ale sud-africanilor, scrie iol.ca.

Adoptarea plăților contactless

Cash-ul dispare. Yasaswini Pujitha, analist bancar și plăți la GlobalData, explică: „Peisajul plăților din Africa de Sud evoluează rapid, susținut de o populație în creștere, de adoptarea plăților contactles și dezvoltarea infrastructurii de plăți”.

Pujitha susține că frecvența medie a plăților per card a fost de 118,1 ori în 2024. Această cifră evidențiază rata de utilizare robustă a Africii de Sud în comparație cu țări precum Nigeria (51), Egipt (24,2), Maroc (10,9) și Kenya (5,3).

Un factor important al pieței de plăți este creșterea tranzacțiilor cu cardul de debit, care au reprezentat 74% din totalul pieței de plăți cu cardul în 2024.

Cash-ul dispare. Această tendință se datorează în mare parte creșterii demografice bancare și utilizării tot mai mari a cardurilor de debit pentru plăți de zi cu zi.

Creșterea băncilor digitale și a companiilor fintech

Cash-ul dispare. Peisajul competitiv este susținut și mai mult de creșterea băncilor digitale și a companiilor fintech, cum ar fi Discovery Bank, TymeBank și Bank Zero, reîmprospătând serviciile bancare tradiționale.

Cardurile de credit și de taxare dețin cota rămasă de 26% din piața plăților cu cardul în 2024, care este alimentată de beneficiile atractive oferite de bănci, inclusiv cashback, puncte de recompensă și reduceri.

Acest segment atrage în special clasa de mijloc și o populație mai tânără, muncitoare, dornică să profite de aceste avantaje.

Popularitatea plăților contactless

Cash-ul dispare. Popularitatea tot mai mare a plăților contactless este, de asemenea, un factor care contribuie la creșterea robustă a plăților cu cardul în Africa de Sud.

Cu băncile și furnizorii de scheme de plată care promovează în mod activ această tehnologie, atât consumatorii, cât și comercianții adoptă soluții contactless.

Un sondaj realizat de GlobalData în 2024 a arătat că 68,4% dintre respondenții din Africa de Sud au declarat că au acces la un card contactless și îl folosesc în mod regulat pentru plăți.