de Burse pentru Europa Centrala si de Est. Succesul este garantat de modul in care este intocmit dosarul de candidatura. Programul anuntat de Universitatea Georgetown, East Central European Scholarship Program (ECESP), finantat in cooperare cu Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID), se va desfasura in Statele Unite si este adresat persoanelor cu putere de decizie din cadrul institutiilor, organizatiilor si agentiilor din Romania care sunt implicate in procesul de reforma si restructurare. Date fiind particularitatile acestui program, candidatii trebuie sa se concentreze asupra elaborarii catorva documente, oarecum diferite de cele frecvent intalnite in dosarele de candidatura: o harta a obiectivelor si un plan de afaceri, ambele semnate de seful direct.
Harta intereselor personale
Dosarul de candidatura contine un formular special pe care candidatul trebuie sa completeze scopul, obiectivele si tintele concrete pe care isi propune sa le atinga si sa le implementeze, dupa absolvirea programului, o data cu reintoarcerea sa la locul de munca. In rubrica intitulata „Scopul programului”, solicitantul trebuie sa scrie, cat mai concis si clar, care sunt motivele pentru care doreste sa urmeze programul. De exemplu, un tanar asistent pentru o bursa in domeniul Bank Risk Management ar trebui sa treaca:
· studiul managementului financiar;
· observarea sistemului scolar american: teoretic si practic;
· dobandirea de cunostinte cu privire la rolul asociatiilor de specialisti in domeniul managementului fianciar.
La rubrica legata de obiective, coordonatoarea programului, dna Alina Ciceu, exemplifica pentru cazul supus discutiei: „Candidatul poate consemna imbunatatirea educatiei dobandite pana in prezent in cadrul sistemului romanesc de invatamant, astfel incat sa poata promova valori democratice, orientate spre piata.”
In privinta tintelor, candidatul trebuie sa aiba grija sa le coreleze cu scopurile enuntate in cadrul primei rubrici. Continuand cu exemplificarea pentru acelasi caz, al candidaturii pentru o bursa in domeniul Bank Risk Management, tintele urmarite ar putea fi:
· pregatirea si introducerea unui nou curs in Managementul financiar, in cadrul facultatii unde lucreaza aplicantul, incepand cu octombrie 2005;
· pregatirea unui nou suport de studii aplicative si instrumente de lucru ajutatoare in procesul didactic, pe care le pot folosi studentii in cadrul seminariilor;
· elaborarea unor planuri concrete pentru implementarea unor schimbari in cadrul relatiilor dintre studenti si profesori, capabile sa genereze discutiile deschise, abordarea critica si mai putin sistemul de gandire autoritar;
· introducerea implicarii asociatiilor de profesionisti in domeniul managementului financiar in procesul de supervizare efectiva a calitatii sistemului de invatamant.
Dna Alina Ciceu recomanda tuturor candidatilor o atentie sporita in redactarea acestui plan, deoarece orice consemnare imprecisa sau irealizabila va conduce la depunctarea candidatului. „Harta trebuie sa ofere o imagine foarte clara a schimbarilor, imbunatatirilor etc., propuse in cadrul organizatiei, corelate cu scopurile. tintele trebuie sa fie specifice si realizabile, pe cat posibil cu precizarea unor termene de realizare sau a unor indicatori de masura.”
Planul de afaceri al angajatului
Un „Business Plan” de succes trebuie obligatoriu sa includa o serie de detalii legate de:
· firma la care lucreaza candidatul: descrierea pe scurt a firmei/institutiei si a activitatii acesteia;
· pozitia ocupata (eventual chiar cu specificarea departamentului unde lucreaza candidatul) si responsabilitatile pe care le are.
Succesul unui plan de afaceri este insa dat de comentariile pe care candidatul le face asupra a ceea ce ar trebui imbunatatit in departamentul in care lucreaza sau chiar in cadrul institutiei, luata in ansamblul ei. Alina Ciceu spune ca vor fi apreciate acele planuri de afaceri care contin propuneri realiste si argumentate legate atat de introducerea unor proiecte noi in cadrul institutiei, cat si de modul in care vor fi indeplinite sarcinile propuse. In continuare, solicitantul trebuie sa contureze un plan de studii si de training. Coordonatoarea programului recomanda candidatilor sa descrie ceea ce doresc sa studieze in cadrul programului ECESP (training/internship) pentru a fi capabili, la intoarcerea in tara, sa faca imbunatatirile propuse. Foarte importante, de asemenea, sunt acordul si semnatura directorului institutiei sau a sefului direct, in original, pe acest document.

Bursele acordate in cadrul programului ECESP
· Burse de 8 saptamani in Bank Risk Management (iunie-iulie 2004), adresat specialistilor din institutiile financiar-bancare si piete de capital;
· Burse de 8 saptamani in Risk Management in sistemul fondurilor de sanatate si Fonduri de Pensii (iunie-iulie 2004),
· Burse de 7-12 luni (incepand din august 2004) adresate specialistilor din: – administratie publica centrala si locala; finante si banci; dezvoltare regionala si locala (dezvoltare economica: management IMM, management financiar, de portofoliu, marketing, etc.); administratie si politici de sanatate publica; managementul ONG-urilor (centre de studii/analize politice si think tank-uri); reforma sistemului de educatie si administratie, design curricular si elaborarea de cursuri.
Cerintele minime sunt: o cunoastere buna a limbii engleze, diploma universitara si doi ani de activitate profesionala in domeniul de studiu.
Data limita pentru primirea dosarelor este 17 octombrie 2003.
Informatii suplimentare si formulare de inscriere: tel/fax: 315.66.95;
40-21 315.66.98; mobil: 0744.655.744; e-mail: ecesp_romania@hotmail.com sau ecesp.romania@totalnet.ro.

Verifica daca CV-ului tau este intocmit ca la carte
1. Infatisarea si formatul:
· Este adecvat scopului urmarit: conform cu regulile de prezentare a unei corespondente oficiale?
· Este corect redactat, citet, inteligibil?
· Hartia este de buna calitate?
· Are o forma adecvata? Are greseli de redactare?
· Are mai mult de doua pagini ca intindere?

2. Organizarea informatiilor:
· Sunt trecute numele, adresa si numarul de telefon la inceputul primei pagini?
· Daca experienta profesionala constituie cea mai importanta componenta (miza) si cea mai adecvata fata de cerintele/obiectivele programului, obiectivul urmarit in dezvoltarea carierei este pozitionat corespunzator, la inceputul CV-ului?
· Sunt consemnate studiile universitare si specializarile in prima sectiune dedicata educatiei?

3. Continutul:
· Sunt prezentate informatii complete, dar concise si relevante cu privire la activitatea profesionala?
· Sunt reflectate corespunzator aptitudinile, competentele si evolutia in cariera?
· Pentru fiecare dintre experientele profesionale sunt descrise pe scurt intreprinderea la care s-a lucrat, postul avut (nivelul in ierarhie), functia (responsabilitatile, descrierea sarcinilor, legaturi interne si externe) si rezultatele obtinute?
· Este dezvoltata experienta cea mai recenta, cu atat mai mult daca se potriveste postului pentru care se candideaza?
4. Stilul de scriere
· Vocabularul este precis si simplu? Sunt folosite cuvinte simple si propozitii scurte?
· Sunt greseli de ortografie?
· Textul este scurt si concis?
· Stilul este direct si simplu?
· S-au evitat prescurtarile, folosirea initialelor, termenii prea tehnici sau straini?