Potrivit datelor, Antibiotice a obținut în anul 2019 venituri din vânzări în valoare de 389,71 milioane lei, cu 7% mai mari în comparație cu valoarea înregistrată în anul 2018. 

În ceea ce privește profitul înainte de impozitare, acesta a înregistrat o valoare de 35,2 milioane lei, situându-se  la nivelul celui aferent anului 2018. Acest rezultat exprimă efortul susținut de gestionare a cheltuielilor, în condițiile în care valoarea taxei clawback a crescut cu 15% față de anul anterior ajungând la valoarea de 42,2 milioane lei. 

Pe de altă parte, profitul brut și taxa clawback aferente anului 2019 au fost în valoare de 77,39 milioane lei, cu 8% mai mare decât în 2018 (71,57 milioane lei) ceea ce demonstrează îmbunătățirea activității de management a proceselor.

Profitul din exploatare a crescut și el ajungând la 41,56 milioane lei, cu 6% mai mare în comparație cu valoarea înregistrată în anul 2018 ca urmare a bunei gestionări a costurilor de producție.

Cel mai mare ritm de creștere al vânzărilor la export din ultimii cinci ani 

În anul 2019, exporturile au reprezentat 40% din cifra de afaceri a companiei, ajungând la 152.1 mil. lei, cu 25% superior nivelului înregistrat în 2018. Această creștere reprezintă cel mai mare ritm din ultimii cinci ani.

De asemenea, este primul an în care vânzările de produse finite pe piețele internaționale au devansat semnificativ vânzările obținute pentru substanța activă Nistatină.

Astfel, principalul motor de creștere la export l-a reprezentat vânzarea de produse finite care, în teritoriile unde compania Antibiotice are deschise reprezentațe comerciale (Vietnam, Republica Moldova, Ucraina, Serbia), a înregistrat o creștere de peste 65%, comparativ cu cea obținută în 2018, ajungând la valoarea de 44,4 mil. lei.

Piața SUA determină rezultate pozitive pe segmentul produselor finite pentru care Antibiotice deține certificare FDA (Food & Drug Administration). Astfel, la finalul anului 2019, Antibiotice a înregistrat o creștere cu 50% a exporturilor de pulberi sterile injectabile și a pus bazele lansării în anul 2020 a unui nou produs, creând astfel premizele unei dezvoltări solide și pe termen lung pe această piață.

Consolidarea poziției de lider mondial pentru substanța activă Nistatină se reflectă în trendul ascendent al vânzărilor pe acest produs din ultimii 5 ani determinând o creștere a numărului de noi  parteneri în Europa, America de Sud, America de Nord. 

Obiectivul de vânzare propus pentru anul 2019 pentru Nistatină a fost atins în procent de 100%, printr-un management continuu al costurilor, cantităților fabricate și gestionarea parteneriatelor strategice pe principalii clienți.

În ceea ce privește extinderea prezenței pe piața internațională, în anul 2019 s-au obținut  un număr de cinci noi Autorizații de Punere pe Piață (APP) pentru medicamente marca Antibiotice, ce vor fi comercializate în teritoriile din Asia și Europa.

Vânzările pe piața internă comparabile cu cele din 2018

Pe piața internă Antibiotice a înregistrat un nivel al vânzărilor comparabil cu vânzările înregistrate în anul 2018, atât în farmacii cât și spitale, în valoarea de 335,9 mil lei.

Strategia de dezvoltare a firmei privind portofoliul de produse este orientată preponderent către clase terapeutice cu notorietate și calitate recunoscută de peste 64 de ani, dar și către produse destinate menținerii stării de bine și de sănătate a populației. 

În anul 2019 portofoliul Antibiotice a fost promovat la evenimente științifice organizate în parteneriat cu principalele societăți profesionale medicale. Totodată, au fost desfășurate acțiuni de promovare destinate profesioniștilor din domeniul sănătății, medici și farmaciști, care au avut că scop creșterea notorietății brandului de companie cât și a brandurilor de produse din portofoliile claselor antiinfecțioase de uz sistemic, preparate dermatologice, sistem genito-urinar, sistem musculo-scheletic și gama de suplimente alimentare Nutriensa®.

În cadrul acestor acțiuni au fost promovate produse care susțin portofoliile Hospital&Partners, portofoliul destinat dermatologiei și portofoliul Calitatea vieții care include conceptele Sănătatea femeii și Nutriensa.

Hospital&Partners este portofoliul destinat spitalelor, promovarea axându-se pe dezvoltarea bunelor practici în utilizarea antibioticelor, susținută prin campania „Antibioticele Mileniului III”.

Calitatea vieții este conceptul definit în medicină că fiind bunăstarea fizică, psihică și socială precum și capacitatea individului de a-și îndeplini sarcinile obișnuite. În acest context în portofoliul companiei sub conceptul Calitatea Vieții se regăsesc soluții terapeutice pentru tratamentul diferitelor afecțiuni din următoarele arii terapeutice: cardiovascular, genito-urinar, musculo-scheletic, dermatologie, tract digestiv precum și remedii destinate menținerii homeostaziei organismului așa cum sunt suplimentele alimentare.

Sănătatea femeii – Prin conceptul „Sănătatea femeii” compania Antibiotice își propune să consolideze identitatea portofoliului destinat prevenției și tratamentului afecțiunilor din sfera obstetrică – ginecologie.

Nutriensa® – Nutriensa® reprezintă un brand umbrela pentru suplimentele alimentare produse de Antibiotice din ingrediente de cea mai bună calitate, în combinații unice, pentru menținerea sănătății fiecărui aparat și sistem al organiamului uman: sistem nervos central, tract digestiv, sistem vascular periferic, sistem musculo-scheletic: Equilibra®, Fezivit C®, Fluxiv® comprimate, Fluxiv® crema, Lejer®, Silithor®, Soriso®, Sprinten®. 

Toate suplimentele alimentare produse de Antibiotice au la bază experiența cercetătorilor din cadrul companiei Antibiotice fiind fabricate la standarde de calitate pentru medicamente.