În acest moment sunt disponibile 76.785 de locuri de muncă pentru românii care vor să lucreze în străinătate, potrivit site-ului de recurtare pentru companiile din străinătate Tjobs.ro, pentru ca până la finele anului oferta să ajună la peste 513.000 de posturi.

Recrutarea pentru cele 76.785  de poziţii se va încheia la finele lunii martie pentru o perioadă de la 3 luni la 2 ani, pentru ca apoi numărul de poziţii disponibile să crească, după cum a declarat pentru capital.ro Călin Ştefănescu, managing director Tjobs.ro.

„Propunerile de locuri de muncă în străinătate cu contracte se vor dubla începând cu trimestrul al doilea, când domeniile hotelier-restaurant, turism (inclusiv vasele de croazieră) şi construcţii vor tripla numărul de oferte, cu joburi sezoniere sau cu contracte de muncă pe 1 an sau pe 18 luni”, a declarat Ştefănescu.

Turismul şi vânzările au cele mai multe oferte0-45605-tabel1.jpg

Portalul Tjobs.ro cumulează în prezent oferta a 410 recrutori profesionişti care prevăd un total de 513.600 de locuri de muncă în străinătate până la sfârşitul anului 2010. Domeniile hotel-restaurant-turism vor cumula  130.000 de joburi, urmate de domeniile vânzări şi industrial (fiecare cu câte 54.000 de locuri de muncă), medical (cu 48.000 de oferte) şi construcţii (cu alte 42.800 angajari). Restul de 185.200 de locuri de muncă sunt propuse în sectoarele inginerie, îngrijire copii/bătrâni, agricultură/necalificaţi, consultanţă/management, IT, transporturi şi administraţie/office.

Grecia şi Italia vor cei mai mulţi români

0-45606-tabel2.jpgÎn ceea ce priveşte ţările în care sunt făcute ofertele de angajare, Grecia se poziţionează pe locul întâi cu 8.87% din joburi, urmată de Italia, cu 8,33%, Germania şi Marea Britanie, fiecare cu câte 8,07%. Locurile următoare în top sunt ocupate de Cipru (6.72%) şi Franţa (5.38%), restul statelor din această statistică având procentaje cuprinse între 3,76% (Spania) şi 2,13% (Canada). De remarcat este faptul că SUA se situează destul de jos în acest top, cu doar 1,34% din joburile oferite.

Recrutorii, mulţumiţi de candidaţii români

De asemenea, studiul Tjobs.ro arată că recrutorii profesionişti au o părere bună cu privire la calitatea candidaţilor (aptitudinile personale şi profesionale cerute de respectivele oferte de angajare în strănătate) în proporţie de 45,54%. 38,61% dintre recrutori sunt de părere că aspiranţii la un job în străinătate au o pregătire „medie”, în timp ce doar 4,95% spun că există un nivel de calitate foarte scăzută.

Cercetarea Tjobs.ro arată, de asemenea, că cele mai folosite 5 metode de recrutare sunt prin mijlocirea Internetului (portaluri de joburi pe internet- 18,16%; site-uri proprii- 15,77%; site-uri cu anunţuri- 15,77%), urmate îndeaproape, ca şi procentaj, de anunţurile publicate în ziarele locale şi naţionale (13,57%) şi de metoda recrutărilor telefonice (13,17%). Recrutorii profesionişti se mai folosesc şi de afişe şi fluturaşi, de spoturile TV şi radio, dar şi de evenimentele de profil (târguri de joburi sau conferinţe) pentru a-şi face cunoscute ofertele de locuri de muncă în străinătate.