Luxul nu e ca la mall, unde discounturile ajung și până la 70%. În cazul magazinelor de lux amplasate pe arterele principale ale Capitalei, chiar dacă sunt afișate reduceri de până la 50%, clienții constanți pot însă negocia reduceri substanțiale.
În vitrine, aproape invizibil, stă anunțul că în această perioadă produsele sunt reduse cu 20%-50%, niciodată cu un procentaj mai mare de jumătate din prețul inițial. Oficial. Neoficial, piața românească a preluat în acești ani de criză o practică utilizată de retailerii de lux din Rusia și India și negociază prețul cu anumiți clienți (în mare parte persoane publice). „În mod normal, discounturile nu scad sub 50%, însă uneori, în cazul produselor foarte scumpe, reducerile pot fi și mai mari. Oricum, anul acesta, retailerii și-au redus riscurile, volumul de marfă comandat fiind mai mic cu 20%-30% decât în 2010“, spune Oliver Petcu, managing director al CPP Luxury Industry Management Consultants.
Cele mai mari reduceri sunt la Gucci
Cei în căutare de reduceri pot să ocolească în această perioadă magazinul Louis Vuitton. Este, de altfel, singurul retailer prezent în România care nu face discounturi niciodată (la nivel mondial, Hermes practică același model de business). Însă se pot orienta către Ermenegildo Zegna, ale cărui produse din gama sport sunt reduse cu 50%.
De exemplu, o pereche de jeans din colecția primăvară-vară poate fi achiziționată cu aproximativ 500 de euro. Nu se poate vorbi de același discount la costume și cămăși, acestea fiind reduse doar cu 20%-30%, iar un costum Zegna poate fi cumpărat la reduceri cu 1.200 de euro. Promoţia este puțin mai mare la Pal Zileri, unde costumul costă 1.000 de euro. La acest retailer, discounturile aplicate produselor sunt de 30%-40%.
Între 30% și 50% se situează și dis­counturile acordate de Canali și Mengotti, acesta din urmă efectuând pro­moții cu circuit închis prin intermediul e-mailurilor trimise clienților. Rochiile Burberry, de exemplu, au o reducere de 50% (preț de circa 440 de euro), iar curelele Prada, de 30% (prețul fiind de 310 euro). Potrivit reprezentanților Mengotti, românii sunt mari fani ai brandurilor Valentino și Fendi.
Unele dintre cele mai mari reduceri sunt la magazinul Gucci, toate produsele colecției de primăvară-vară fiind vândute acum la jumătate de preţ. Promoțiile acestui retailer sunt întrecute doar de cele ale magazinelor Victoria 46. Spre exemplu, Victoria Men, magazinul multibrand cu îmbrăcăminte pentru bărbați, are diferite promoții cu reduceri de 50%-60% în luna iulie. La Victoria 45, o rochie Alexander McQueen are un preț de 2.247 lei (535 de euro) față de 5.619 lei la lansarea colecției, în timp ce o geantă Givenchy poate fi cumpărată cu 1.527 de lei (363 de euro), redusă de la 3.819 lei.
„Accesoriile, gențile sau pantofii suportă un discount mai mic decât hainele deoarece sunt produse care nu depind foarte mult de modă și de sezon“, spune Cristina Dinu, directorul de vânzări al retailerului. Astfel, precum omul gospodar, care vara își face sanie, iar iarna, car, clienții care știu cum să caute „luxul” își pot face o garderobă de invidiat, cu produse care nu se demodează.

Este o oportunitate bună pentru vânătorii de chilipiruri sau pasionații de modă să își achiziționeze produse cu mai puțin de jumătate din valoarea lor. Cristina Dinu, director de vânzări, Victoria Men.

50%
este discountul maxim pe care îl practică magazinele de lux în perioada reducerilor care se desfășoară în luna iulie.