Elena Ghiurutan, directorul general al Adesgo, a declarat ca valoarea tranzactiei a fost de 254.000 de euro. “Conform documentelor contractuale, noul actionar principal va realiza, in cursul anului, o infuzie de capital de pana la un milion de euro, destinat finantarii activitatilor curente”, a spus Dan Zohar Siegler, reprezentantul grupului Argaman.
Pentru acest an, societatea bucuresteana isi propune sa realizeze, numai pe piata interna, o cifra de afaceri medie de circa 400.000 de dolari pe luna. “La aceasta se adauga exportul, care va creste progresiv incepand cu a doua jumatate a anului”, a mentionat Dan Siegler.
Adesgo este cel mai mare producator roman de ciorapi pantalon, ciorapi, sosete, din fire poliamidice si lycra, pentru femei si copii. Compania a fost infiintata in anul 1926, iar in 1993 a fost privatizata prin metoda MEBO si prin oferta publica. In 1998, Fondul Roman Post Privatizare si firma belgiana Bosteels au cumparat 70% din actiunile societatii, iar in martie 1999 Bosteels a devenit actionar majoritar al Adesgo.
Nivelul actual al pietei romanesti a ciorapilor este estimat de reprezentantii Adesgo la peste 20 de milioane de perechi pe an, fata de un necesar de 40-45 de milioane de perechi. Aceasta cifra corespunde unui nivel mediu de 5,5-6 perechi de ciorapi pe cap de consumatoare, daca numarul femeilor luate in calcul este de circa sapte milioane. Spre comparatie, media europeana a consumului de ciorapi este de peste 15 perechi pe an pe cap de consumator.    

Imitatiile ne omoara

Adesgo estimeaza pentru 2002 o productie de circa 8,2 milioane de perechi de ciorapi care va fi destinata pietei locale, la care se adauga peste doua milioane de perechi de ciorapi pentru export. Fabrica bucuresteana are o capacitate de productie de 23 de milioane de perechi pe an. “Concurenta neloiala, prin imitatie”, de pe piata romaneasca, precum si consumul redus de ciorapi pe cap de locuitor ar putea explica de ce liniile de fabricatie de la Adesgo nu sunt turate la maxim, cel putin pentru moment.