Japonezii de la Panasonic au lansat pe piaţă românească noua gamă de produse, care include de la televizoare şi aparate foto până la epilatoare şi becuri. În privinţa televizoarelor Ştefan Ichim, şeful Panasonic România, a declarat că anul acesta vânzările ar putea scădea, iar motivele ar fi lipsa unor competiţii sportive majore sau scăderea puterii de cumpărare a românilor.
Compania a prezentat o nouă gamă de televizoare cu ecrane LCD, LED şi plasmă. “Televizoarele cu plasmă au ajuns la o anumită maturitate, iar plasma este mai bună tehnologie atunci când vorbim de calitatea imaginii”, a spus Ichim. Compania oferă televizoare cu diagonale cuprinse între 19 şi 60 de inch, cele mai populare fiind în continuare modelele de 32 de inch (81 cm).
Legat de modele cu funcţie 3D, Ichim  a declarat că din 8 serii de televizoare doar 2 nu includ modulul 3D. Acum miza este pusă pe interconectivitate şi personalizare. „Televizorul a devenit o fereastră către lume”, a spus acesta.
Viitorul televizoarelor este legat de OLED
Panasonic este compania care a a dezvoltat un nou panou OLED (organic light-emitting diode) cu rezoluţie 4k2k (rezoluţie 3.840 x 2.160, 8,29 milioane pixeli) de 56 de inch, cel mai mare panou OLED din lume produs prin “metoda RGB all-printing.
Panasonic a derulat propriile activităţi de cercetare şi dezvoltare în domeniul tehnologiei OLED. Compania explorează noi modalităţi de a valorifica la maxim caracteristicile şi potenţialul dispozitivelor OLED, profitând de know-how-ul de care dispune în producţia şi obţinerea unei calităţi ridicate a imaginii, know-how pe care l-a dobândit de-a lungul timpului în dezvoltarea panourilor cu plasmă şi LCD pentru ecrane plate. Panasonic colaborează de asemenea cu Sony Corporation pentru a dezvolta tehnologia de imprimare a panourilor OLED pentru producţia de masă.
Deoarece panourile OLED sunt dispozitive cu auto-iluminare, acestea livrează o calitate superbă a imaginii cu un contrast ridicat, reproducere superioară a culorilor şi o rată rapidă de răspuns. De asemenea, aceste noi panouri combină avantajele celor cu plasmă şi cu cristale lichide (LCD), cum ar fi profilul ultra-subţire, greutatea redusă şi consumul redus de energie. Datorită acestor caracteristici, tehnologia OLED este considerată  o opţiune promiţătoare pentru display-urile de generaţie viitoare care vor crea noi aplicaţii într-o gamă largă de domenii, pentru utilizare nu doar acasă, ci şi în domeniul medical, broadcasting şi aplicaţii aeriene. Odată cu evoluţia tehnologiei, care va putea permite dezvoltarea de display-uri tip foaie sau flexibile, panourile OLED vor putea fi utilizate în aplicaţii din numeroase industrii.
Becuri şi electrocasnice
Pe lângă televizoare Panasonic mizează şi pe aparatele foto, în special cele mirrorless, pe care compania niponă le-a introdus pe piaţă, pe cele compacte cu zoom optic mare, dar şi pe cele rezistente la praf şi apă.  În ceea ce priveşte electrocasnicele, Panasonic este o marcă de tradiţie în Japonia,  însă în Europa acestea nu sunt la fel de cunoscute. Niponii vor să crească pe acest segement şi pe Bâtrânul Continent, oferind frigidere, filtre de cafea, cuptoare cu microunde sau maşini de făcut pâine. Nu în ultimul rând, niponii vor ataca piaţa şi cu noile becuri cu LED. Panasonic, numărul unu în Japonia şi numărul trei la nivel global în producţia de becuri şi-a stabilit ca obiective poziţia a treia pe piaţa europeană a corpurilor de iluminat cu LED până la finalul anului fiscal 2015 (31 martie 2016) şi un business de până la 150 de milioane anual.