Antreprenorii au simţit asta pe pielea lor, atunci când costurile promovării nu au fost depăşite de rezultate. Timp, energie şi bani irosite. Soluţia: marketing, şi în special promovare, în on-line.
O mâna de ajutor vine de la Bancpost, care în colaborare cu ICAP România (Google AdWords Premier Partner pentru IMM-uri), a lansat un proiect prin care 100 de mici întreprinzători care îşi deschid contul şi tranzacţionează cu banca primesc consultanţă gratuită în vederea promovării afacerii proprii prin intermediul Google Adwords. Sprijinul băncii este pe două planuri. Pe primul plan sunt pachetele tranzacţionale (detalii pe www.atelieredeafaceri.ro), ansambluri de produse şi servicii care ajuta la administrarea banilor micilor întreprinzători la costuri reduse. Pe al doilea plan sunt cupoanele gratuite de promovare Google Ad Words în valoare de 275 Euro. Cupoanele cuprind consultanţă în crearea conceptului şi implementarea campaniei de publicitate pentru micii întreprinzători, propuneri de cuvinte cheie şi anunţuri, click-uri pe sistemul Google, monitorizare pe durata a 30 de zile a evoluţiei campaniei şi ajustarea acesteia în vederea atingerii obiectivelor în materie de număr de clickuri, număr de afişări şi click-through-rate. În 2011, Bancpost a lansat un set de trei pachete tranzacţionale pentru administrarea banilor afacerii micilor întreprinzători. Peste 7500 de mici întreprinzători au ales unul dintre aceste pachete. Oferta comercială a fost optimizată între timp şi astăzi, banca pune la dispoziţia micilor întreprinzători soluţii flexibile pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient în controlul costurilor. Detalii sunt oferite prin intermediulsite-ului www.atelieredeafaceri.ro. Ana Cernat, Director Executiv Divizia Întreprinderi Mici şi PFA Bancpost, motivează decizia băncii de a investi nu doar în dezvoltarea de produse bancare dar şi în susţinerea clienţilor săi prin programe de marketing şi promovare on-line: “Pentru Bancpost relaţionarea cu clienţii este extrem de importantă şi de aceea credem că felul în care proiectăm produsele şi serviciile noastre, dar şi modul în care le completăm cu servicii de tipul Google AdWords, contribuie semnificativ la implementarea acestei strategii”.
Consultantă furnizată micilor întreprinzători este furnizată de un jucător cu experienţa pe piaţă. ICAP România este parte din ICAP Group, organizaţie acreditată de către Banca Central Europeană în calitate de Sursă de Instrumente de Evaluare Risc în cadrul Eurosystem Credit Assessment Framework (Iulie 2009) şi certificată drept Instituţie Externă de Evaluare a Riscului (External Credit Assessment Institution). ICAP România implementează campanii Google AdWords pe piaţă românească începând din lună ianuarie 2011 şi este prima companie care a obţinut statutul de Google AdWords Premier Partener pentru IMM-uri în ianuarie 2012. Alexandra Predeanu, Director General Adjunct al ICAP România este de părere că “implicarea băncilor în dezvoltarea afacerii clienţilor nu numai prin intermediul produselor şi serviciilor specifice denotă în primul rând angajament pentru afacerea clienţilor. Marketingul este extrem de important, mai ales în această perioadă dificilă, când resursele pe care o companie le poate aloca acestei activităţi sunt la un nivel extrem de scăzut”.