Grupul finlandez de echipamente de telecomunicații Nokia a informat că cererea pentru echipamentele 5G de ultimă generație a scăzut vânzările din al treilea trimestru cu o cincime. Astfel, 14.000 de oameni vor rămâne fără loc de muncă.

Decizia a fost luată pentru a reduce costurile, după ce acțiunile companiei au scăzut cu 5% la începutul tranzacțiilor, conform Reuters.

14.000 de oameni vor rămâne fără loc de muncă

Pe măsură ce cererea a încetinit în țări precum SUA, Nokia și rivalul Ericsson au încercat să compenseze cu vânzări mai mari în India, o piață cu marje reduse.

„Situația de pe piață este cu adevărat dificilă și acest lucru este atestat de faptul că pe cea mai importantă piață a noastră, care este piața nord-americană, vânzările noastre nete au scăzut cu 40% în trimestrul al treilea”, a declarat directorul executiv Pekka Lundmark într-un interviu acordat pentru sursa menționată.

Nokia vizează economii cuprinse între 800 de milioane de euro, respectiv 842 de milioane de dolari, și 1,2 miliarde de euro până în 2026. Acesta este termenul limită pentru a realiza un plan de marjă operațională comparabilă pe termen lung de cel puțin 14%.

Nokia a anunțat schimbarea identității vizuale pentru prima dată în 60 de ani

Amintim că Nokia a anunțat la începutul anului schimbarea identității vizuale pentru prima dată în 60 de ani. Moul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul NOKIA. Compania a renunţat la culoarea albastră iconică din vechiul logo, pentru o gamă de culori, în funcţie de utilizare.

„A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark pentru Reuters.

El a vorbit înaintea unei actualizări de afaceri a companiei, în pragul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC). După ce a preluat postul de top la compania finlandeză aflată în dificultate, în 2020, Pekka Lundmark a stabilit o strategie formată din trei etape:

  • resetare;
  • accelerare;
  • scalare.

Odată cu etapa de resetare finalizată, Lundmark a declarat că începe a doua etapă. În timp ce Nokia încă îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii. Compania vinde echipamente companiilor de telecomunicaţii, însă principalul său obiectiv este acum să vândă echipamente altor companii.

„Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, (sau) aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Lundmark.